Avatar billede webgon Nybegynder
09. juli 2012 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt D-SLR kamera

Hej eksperter

Jeg står og skal ud og finde et nyt kamera som primært skal bruges til optagelse af HD video. Jeg har fået anbefalet et D-SLR kamera, men der er virkelig meget at vælge imellem, så ville høre om der var nogle der havde personlige erfaringer eller kan anbefale en specifik model?

Det skal kunne optage i 1080p HD samt have mulighed for tilslutning af ekstern microfon. Max pris ligger omkring 6000kr +/-

Nogle bud?
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. juli 2012 - 18:45 #1
du vil nok komme til at vælge enten mellem Canon og Nikon, om der nogen specefik model kan jeg ikke sige men prøv at sætte forskellige op mod hinanden her

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_d5100&products=canon_eos550d&products=canon_eos1100d&sortDir=ascending

slet evt de valgte da de er brugt i en anden tråd
Avatar billede Bodillen Nybegynder
11. juli 2012 - 12:05 #2
Jeg er den lykkelige ejer af et Canon D600, og det er et super kamera til at tage billeder - det kan også optage HD video, men.. der er et stort men: spejlet vipper op, så man ikke kan se til at indstille zoom, afstand og skarphed. Selv om der er en vippemonitor, fungerer det bare ikke særlig godt. Det er fint til en lille strimmel på youtube, men da du primært søger noget til video-optagelse, vil jeg absolut anbefale dig at købe et rigtigt videokamera.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. juli 2012 - 12:39 #3
Her i huset har vi også Canon dog kun EOS 550, men her er et link til et du evt. ville kunne bruge

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_7D/

Men hvis det er til længere optagelser ville jeg også vælge et rigtigt videokamera
Avatar billede webgon Nybegynder
14. marts 2014 - 15:08 #4
(Rydder lige op i gamle spørgsmål - tak for forslagene og beklager den manglende tilbagemelding)