Avatar billede JakobJunker Nybegynder
11. juli 2012 - 14:52 Der er 4 kommentarer

3 skærme til et Grafikkort.

Hej alle sammen. Jeg ville gerne have 2 skærme til min computer, det gik nemt. Men da jeg var nede og kigge fandt jeg ud af at mit grafikkort har 3 udgange - DVI, VGA og HDMI. Men jeg gider ikke bruge 60 kroner på et Hdmi - Vga stik før at jeg er sikker på det vil virke. Når jeg gamer vil jeg naturligvis kun have 1 skærm til. Men da jeg Videoredigerer, billedredigerer og programmer en del, er det jo dejlig med 3 skærme. Men jeg har 2 spørgsmål.

Vil mit ATI Radeon HD 5700 kunne klare det? Der skulle ikke være noget problem med min CPU. Jeg har en Intel Core i5 Cpu 760 @ 2.80 GHz.

Kan jeg få HDMI - VGA adapteren billigere. Jeg har kigget på dealextreme. Har ikke lige taget mig sammen til at kigge på alle de andre Kinesiske sider.
Avatar billede thov Forsker
11. juli 2012 - 15:31 #1
HDMI er digitalt.
VGA er analogt.

Et 'kabel' til en 50'er uden digital til analog konverter, er 'snake oil'.

Du skal op i omegnen af 400kr. for at få noget der virker.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. juli 2012 - 15:49 #2
Forudsat at grafikkortet kan håndtere 3 skærme, så skal du nok heller kigge efter en HDMI->DVI adaptor. (Hvis din 3. skærm ikke har DVI indgang, så er den alligevel for gammel ;).

/Venturer.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
12. juli 2012 - 12:09 #3
Iht http://www.amd.com/uk/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/Pages/ati-radeon-hd-5000.aspx

Så understøtter dit grafikkort ATI Eyefinity Technology hvilket er flere skærms teknologi

På denne side http://www.amd.com/uk/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/set-up.aspx
Kan du kontrollere om dit grafikkort kan håndtere 3 skærme.
Avatar billede JakobJunker Nybegynder
12. juli 2012 - 14:58 #4
Tusind tak for alle svarene.

Tænker på at opgradere til Club 3D Radeon HD 6870 - 1 GB. Men vil det være dumt? Og vil min Cpu kunne følge med? Burde jeg også opgradere cpu eller bare købe en ny computer. Hvis jeg allerede skal ud og købe ny cpu og grafikkort vil jeg jo nok komme op på de 3000.