Avatar billede exAHSacto Nybegynder
12. juli 2012 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Memo tabel --> query output 255 characters??

Hej alle,

Jeg har en database, hvor der indgår mange memo-felter (hvilket ikke kommer til at ske fremover!).

Memo-felterne har voldt store problemer, så jeg har derfor flyttet hvert enkelt felt ud i separate tabeller.

Mit issue er nu, at ønsker at trække nogle queries hvor blandt andet memo-felterne indgår. Jeg har derfor lavet separate queries for hvert enkelt memo-felt og derefter samlet disse i en ny query (group by FIRST). Dette er der INTET problem i. Jeg kan sagtens source en pivot tabel med denne query. Med det samme at jeg lægger felter fra andre tabeller eller queries bliver memo-felterne reduceret til 255 characters. WHAT TO DO??

Jeg tror, at det er "group by" der gør udfaldet. Jeg kan bare ikke se, hvordan det skal løses. (http://allenbrowne.com/ser-63.html hjalp desværre ikke)

tak
Anders (access 2010)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 14:41 #1
hvis du har group by i din forespoergsel, saa trunkeres der til 255 karakterer, proev at omskriv din forespoergsel uden group by!~)
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
12. juli 2012 - 15:53 #2
Jeg havde faktisk løst det inden, men smid et svar, så får du pointene.

Jeg fjernede memo-felterne fra min query (1). Herefter joinede jeg (1) med min query hvor alle memo-felterne lå i.

problem solved
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 16:01 #3
Godt gaaet!~)