Avatar billede den33 Nybegynder
12. juli 2012 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min administrator profil gemmer hverken profil billede eller bruger navn.

Jeg sidder med en win7 maskine med 2 bruger på.
Den ene er en normal bruger den anden er admin bruger.

Jeg vil gerne ha sat den op til "hurtigt bruger skift"
Men det virker som om at den ikke gemmer de ændre jeg laver i gpedit.

Men når jeg trykker "win+L" for jeg ikke de 2 vælgkendte profiler ikoner frem som i XP eller som i de andre win 7 maskienr jeg har.

Jeg for bare et blank profil billede, og et tomt brugenavn.

Hvad er det jeg lige gør forkert.?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 17:07 #1
hvorfor ikke rette billede i kontrolpanel/brugerkonti - det virker.
Avatar billede den33 Nybegynder
12. juli 2012 - 17:17 #2
DEt virker ikke. DEt har jeg prøvet.
DEt virke som om at alt med admin indlognig gemmer den ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 17:30 #3
din adm-profil er måske defekt? prøv at oprette en ny bruger/administrator og log ind på denne - sæt billede osv.
Hvis den virker, så overfør data fra den gamle admin-konto, og nedlæg derefter den gamle konto.
Avatar billede den33 Nybegynder
13. juli 2012 - 09:29 #4
den nye admin virker heller ikke, den vil stadig ikke gemme profil billede eller bruger navn.

Det er det her jeg vil lave, det virker bare ikke.
http://www.addictivetips.com/windows-tips/how-to-enable-disable-fast-user-switching-in-windows-xp-and-windows-vista/
Avatar billede den33 Nybegynder
13. juli 2012 - 13:01 #5
Løsningen er her.

Secpol.msc
Local policies ->Security options-> interactive logon - do not display last user name : disabled