Avatar billede Lotu Nybegynder
13. juli 2012 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Web Domæne

Jeg har brug for jeres hjem, jeg vil gerne købe et web domæne, altså et navn til hjemmesiden, men jeg ønsker ikke et webhotel lige nu? hvad synes i jeg skal gøre, skal jeg bare tage et webhotel ved siden af, og hvilken er bedst til en hjemmeside, hvor der vil blive lagt en masse billeder ind?
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. juli 2012 - 21:31 #1
Helt klart gratisdns.dk
Avatar billede mediman Nybegynder
13. juli 2012 - 21:42 #2
Du kan sagtens købe et domæne uden at have det på et webhotel.

Som #1 skriver - brug gratisdns.dk
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. juli 2012 - 21:43 #3
Du får ikke mit hjem :O)

Men det kunne være du skulle finde ud af om du har brug for det webhotel eller ej. Du skriver både at du ikke ønsker det men så skriver du også at du har en masse billeder.

Anyway jeg bruger one.com og det syntes jeg er fint nok.
Avatar billede Lotu Nybegynder
13. juli 2012 - 22:58 #4
Jeg har tænkt mig at bruge et webhotel senere hen, lige nu vil jeg bare gerne købe navnet, så det ikke bliver købt af en anden :)

hvis jeg køber et webdomæne hos gratisdns, er jeg så forpligtet til at bruge deres hosting senere hen? :)
Avatar billede mediman Nybegynder
13. juli 2012 - 23:03 #5
Nej, det er du ikke.
Avatar billede Lotu Nybegynder
13. juli 2012 - 23:08 #6
okay, tusind tak alle sammen :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. juli 2012 - 07:05 #7
Du bør tænke lidt over det.

GratisDNS sælger domæner billigt og du skal så kun betale de ca. 50kr. om året til DK-hostmaster for at vedligeholde det.

Skal du snart bruge dit domæne, så kan det ofte betale sig at købe webhotellet nu, da webhotellerne næsten altid har en oprettelsespris, der gør at domænet er gratis at købe sammen med oprettelsen.
De helt billige webhoteller koster typisk ca. 150kr. om året og man kan spare ca. 100kr. ved at købe domænet sammen med oprettelsen, så skal du bruge domænet indenfor 8 måneder, så købe et webhotel med domænet nu.
Avatar billede Lotu Nybegynder
14. juli 2012 - 14:12 #8
Hvor vil du så anbefale at købe det henne Wally? Jeg skal have et sted, hvor der er mulighed for at opgrader plads når der er brug for det, og helst billigt med god sikkerhed.