Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. juli 2012 - 17:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det lovligt at optage f.eks. en fodboldskamp og derefter lægge den ud på nettet?

Hej

Jeg ville hører om det er lovligt at optage f.eks. en fodboldskamp og derefter lægge den ud på intetnettet. Eller er der nogle som har rettigheder til kampen, som man skal spørger om lov før det er lovligt?
Avatar billede christian94 Nybegynder
15. juli 2012 - 17:24 #1
Nej du må kun optage til dig selv.

Du kan læse mere på nedenstående link. ;)
http://www.kum.dk/Infokiosk/Radio-TV/#1
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
15. juli 2012 - 17:31 #2
Tak for hjælpen :)
Avatar billede kjeldsted Novice
15. juli 2012 - 17:32 #3
De flest kampe koster et par millioner i rettigheder, så medmindre du byder ind på en kamp ;)
Der gælder rent teoretisk de samme regeler som der gælder om film. Dem må du også kun upload hvis du betaler kassen for det.