Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
17. juli 2012 - 22:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Server på egen computer

Jeg er total nybegynder i Joomla og har derfor købt hæftet "Gratis CMS med Joomla, skrevet af Jesper Kaae. I dette skriver han at man kan hente Mov`AMP Joomla 1.5.10 og installere det. Når man så har klikket på iconet så skulle der dukke sider op i browseren. det gør der bare ikke hos mig. De skulle give adgang til bl.a. back-end. Det sker bare ikke, så er der en der kan hjælpe en nybegyynder?
Avatar billede tobrukDk Novice
17. juli 2012 - 23:45 #1
Husk lige på hvis du køre Server på egen computer skal den ikke være slukke! hvis du gør det så er din hjemmeside ikke online!
Avatar billede kjeldsted Novice
18. juli 2012 - 00:02 #2
Altså at kører server på egen computer er jo ikke bare lige.
Så skal jo have en server proces kørende. Jeg må indrømme jeg ikke ved meget om Joomla, men så vidt jeg ved er det "blot" en CMS og ikke server software. Så du skal vel egentlig både have en webserver software, samt PHP og MySQL installeret.
Og for at siden er tilgængelig online, skal du jo naturligvis have fast IP på computeren og som tobrukDk skriver skal computeren jo selvfølgelig ikke slukkes :)
Skal siden have et domæne skal du jo så udover domænet, også have en DNS opsætning et sted der peger på din server.
Avatar billede majbom Novice
18. juli 2012 - 11:51 #3
hvis det bare er til test, for at lege med joomla uden at skulle betale for webhotel, kan du installere WAMP, som er Apache (webserver), MySQL (databaseserver) og PHP (server-plugin)

så har du en webserver kørende på din egen maskine, relativ nemt og hurtigt, som du kan smide joomla, eller hvad du nu ellers lyster, på.
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
27. juli 2012 - 00:05 #4
Hej splazz. Du skriver det er lige til, men hvordan? Kan du give mig en anvisning, så en ren amatør kan følge?
Avatar billede majbom Novice
27. juli 2012 - 08:32 #5
hvor langt er du nået?

har du prøvet at hente og installere wamp? (går ud fra at du sidder på en windows-maskine? ellers er der lamp til linux og mamp til mac)
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
27. juli 2012 - 09:33 #6
Det har jeg gjort nu, så er det bare hvordan jeg kommer videre
Avatar billede majbom Novice
27. juli 2012 - 09:40 #7
Jeg har ikke lige tid til at skrive en guide nu, men prøv at se om ikke der er noget brugbart her: http://www.google.dk/search?q=wamp+tutorial&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
28. oktober 2012 - 09:32 #8
Hej splazz.
Tak for din hjælp. Du får de 100 point
Avatar billede majbom Novice
28. oktober 2012 - 16:59 #9
selv tak, fik du det til at spille?
Avatar billede majbom Novice
28. april 2014 - 19:52 #10
bedre held næste gang...