Avatar billede Moonie- Praktikant
18. juli 2012 - 15:32 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Pup Blappers og Trojan-et-eller-andet.

Hej. Nu skriver jeg altså lige igen... Jeg har downloadet gratisudgaven af Malwarebytes. Vil I mene, at dette er nok til at fjerne de 'Pup.blappers og Trojans der er fundet på min computer? Det var selvsammme program, som via en igangsat scanning fandt dem. ´Mit gratis Avast-program opdagede ikke noget... Jeg kan ikke mærke på computeren, at den er inficeret på anden måde, end at jeg har svært ved at få Google frem via min nyligt downloadede Firefox-browser.
Min computer er 2 måneder gammel og kører med Windows 7.

På forhånd tusinde tak.
18. juli 2012 - 18:09 #1
Må jeg/vi se logggen fra MalwareBytes ?

Samt -> ... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Moonie- Praktikant
18. juli 2012 - 20:17 #2
Tak evigt hjælpsomme Karise;-)

Her kommer 3 logs fra Malwarebytes:

1)
Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.07.17.07

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
SATL75021N :: SATL75021N-TOSH [administrator]

mbam-log-2012-07-18 (14-35-31).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 217217
Tid gået: 4 minut(ter), 25 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe (PUP.Blabbers) -> 3736 -> Bliver slettet ved genstart.

Hukommelses Moduler Inficeret: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\sqlite3.dll (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 24
HKCR\wit4ie.WitBHO (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\CLSID\{5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\TypeLib\{830B56CB-FD22-44AA-9887-7898F4F4158D} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\tdataprotocol.CTData.1 (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\tdataprotocol.CTData (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\CLSID\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\TypeLib\{955B782E-CDC8-4CEE-B6F6-AD7D541A8D8A} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\Interface\{9F0C17EB-EF2C-4278-9136-2D547656BC03} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\updatebho.TimerBHO.1 (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\updatebho.TimerBHO (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\BrowserCompanion (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\BASE64 (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\CHROME (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\PROX (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
HKCR\CLSID\{00cbb66b-1d3b-46d3-9577-323a336acb50} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{8830DDF0-3042-404D-A62C-384A85E34833} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{817923CB-4744-4216-B250-CF7EDA8F1767} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\wit4ie.WitBHO.2 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 4
HKCR\protocols\Handler\base64|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Ingen handling valgt.
HKCR\protocols\Handler\chrome|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Ingen handling valgt.
HKCR\protocols\Handler\prox|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Ingen handling valgt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|Browser companion helper (PUP.Blabbers) -> Data: C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe /T=3 /CHI=ibgfbdggapddbjjbopabhlhianklajie -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.

Inficerede Filer: 14
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\blabbers-ff-full.xpi (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\blabbers-ch.crx (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\logo.ico (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\sqlite3.dll (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\toolbar.dll (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\uninstall.exe (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll_1 (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll_2 (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updater.ini (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\widgetserv.exe (PUP.Blabbers) -> Ingen handling valgt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe (PUP.Blabbers) -> Bliver slettet ved genstart.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\jsloader.dll (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

2)
Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.07.17.07

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
SATL75021N :: SATL75021N-TOSH [administrator]

mbam-log-2012-07-18 (14-42-46).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 217223
Tid gået: 1 minut(ter), 17 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe (PUP.Blabbers) -> 3736 -> Bliver slettet ved genstart.

Hukommelses Moduler Inficeret: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\sqlite3.dll (PUP.Blabbers) -> Bliver slettet ved genstart.

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 19
HKCR\CLSID\{5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{830B56CB-FD22-44AA-9887-7898F4F4158D} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\tdataprotocol.CTData.1 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\tdataprotocol.CTData (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{955B782E-CDC8-4CEE-B6F6-AD7D541A8D8A} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{9F0C17EB-EF2C-4278-9136-2D547656BC03} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\updatebho.TimerBHO.1 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\updatebho.TimerBHO (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{00CBB66B-1D3B-46D3-9577-323A336ACB50} (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\BrowserCompanion (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\BASE64 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\CHROME (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\PROTOCOLS\HANDLER\PROX (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 3
HKCR\protocols\Handler\base64|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\protocols\Handler\chrome|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\protocols\Handler\prox|CLSID (PUP.Blabbers) -> Data: {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 1
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion (PUP.Blabbers) -> Bliver slettet ved genstart.

Inficerede Filer: 13
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\BCHelper.exe (PUP.Blabbers) -> Bliver slettet ved genstart.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\blabbers-ff-full.xpi (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\blabbers-ch.crx (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\logo.ico (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\sqlite3.dll (PUP.Blabbers) -> Bliver slettet ved genstart.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\toolbar.dll (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\uninstall.exe (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll_1 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll_2 (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\updater.ini (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\BrowserCompanion\widgetserv.exe (PUP.Blabbers) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

3)
Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.07.18.06

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
SATL75021N :: SATL75021N-TOSH [administrator]

mbam-log-2012-07-18 (17-10-28).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|Q:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 402920
Tid gået: 1 time(e), 10 minut(ter), 21 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

HiJackThis Logfile:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:16:41, on 18-07-2012
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16447)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\ProgramData\DatacardService\DCSHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Mobile Partner\Mobile Partner.exe
C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe
C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\ItSecMng.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\ConfigFree\CFSwMgr.exe
C:\PROGRA~2\AD-AWA~1\AdAware.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil32_11_3_300_265_ActiveX.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\SATL75021N\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Babylon toolbar helper - {2EECD738-5844-4a99-B4B6-146BF802613B} - C:\Program Files (x86)\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\bh\BabylonToolbar.dll (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Babylon Toolbar - {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC} - C:\Program Files (x86)\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\BabylonToolbarTlbr.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NBAgent] "c:\Program Files (x86)\Nero\Nero 10\Nero BackItUp\NBAgent.exe" /WinStart
O4 - HKLM\..\Run: [ITSecMng] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\ItSecMng.exe /START
O4 - HKLM\..\Run: [TSleepSrv] %ProgramFiles(x86)%\TOSHIBA\TOSHIBA Sleep Utility\TSleepSrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ToshibaServiceStation] "C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Service Station\ToshibaServiceStation.exe" /hide:60
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Browsing Protection] "C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Antivirus] "C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\AdAwareLauncher" --windows-run
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaSuite.exe] C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [TOPI.EXE] C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Online Product Information\topi.exe /STARTUP (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT User Startup: TRDCReminder.lnk = C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TRDCReminder\TRDCReminder.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.3.lnk = C:\Program Files (x86)\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Toshiba Places Icon Utility.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Tilføj til TOSHIBA Bulletin Board - res://C:\Program Files\TOSHIBA\BulletinBoard\TosBBCom.dll/1000
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\TOSHIBA\BulletinBoard\TosNcUi.dll,-229 - {97F922BD-8563-4184-87EE-8C4ACA438823} - C:\Program Files\TOSHIBA\BulletinBoard\TosBBCom.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\TOSHIBA\BulletinBoard\TosNcUi.dll,-228 - {97F922BD-8563-4184-87EE-8C4ACA438823} - C:\Program Files\TOSHIBA\BulletinBoard\TosBBCom.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{3D154706-8320-4713-92F0-F00E3B0186D6}: NameServer = 194.239.134.83 193.162.153.164
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{65BE1BEA-7D89-4BA2-9D62-DF82A94B70BB}: NameServer = 194.239.134.83 193.162.153.164
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7D053D75-57E3-4A14-A9C8-A0D20A442254}: NameServer = 194.239.134.83 193.162.153.164
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{3D154706-8320-4713-92F0-F00E3B0186D6}: NameServer = 194.239.134.83 193.162.153.164
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{3D154706-8320-4713-92F0-F00E3B0186D6}: NameServer = 194.239.134.83 193.162.153.164
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Ad-Aware Service - Lavasoft Limited - C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\AdAwareService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: ConfigFree WiMAX Service (cfWiMAXService) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\ConfigFree\CFIWmxSvcs64.exe
O23 - Service: ConfigFree Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HWDeviceService64.exe - Unknown owner - C:\ProgramData\DatacardService\HWDeviceService64.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: Mobile Partner. OUC (Mobile Partner. RunOuc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Mobile Partner\UpdateDog\ouc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @c:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - c:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Ad-Aware (SBAMSvc) - GFI Software - C:\Program Files (x86)\Ad-Aware Antivirus\SBAMSvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Notebook Performance Tuning Service (TEMPRO) (TemproMonitoringService) - Toshiba Europe GmbH - C:\Program Files (x86)\Toshiba TEMPRO\TemproSvc.exe
O23 - Service: TMachInfo - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\TOSHIBA Service Station\TMachInfo.exe
O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\TODDSrv.exe (file missing)
O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files (x86)\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: TOSHIBA eco Utility Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TECO\TecoService.exe
O23 - Service: TOSHIBA HDD SSD Alert Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA HDD SSD Alert\TosSmartSrv.exe
O23 - Service: TPCH Service (TPCHSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TPHM\TPCHSrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 15010 bytes
18. juli 2012 - 20:38 #3
Afinstall

* Babylon Toolbar
* Nero BackItUp  (Eller bruger du dette program meget ?)
* Google Update

---

MalwareBytes har nappet en hel del ...

---

Hvordan kører så 'dyret' nu ?
Avatar billede Moonie- Praktikant
18. juli 2012 - 21:06 #4
Mener du Google Toolbar? Hvad bruger man Nero BackltUp til? Alt hvad der hedder noget med 'Nero' samt alt det til Toshiba ved jeg faktisk ikke, hvad jeg kan bruge til. Jeg bruger i øvrigt efter gammelt råd fra dig 'Revo Unistaller', men er i tvivl om, om det er sikkert at sige ja til at den sletter ALT under de sidste trin. Den kan jo finde mange 'rester' men i de sidste etaper, hvor man selv sætter hak ud for hvad der skal slettes, er der ligesom mange andre essentielle programmer involveret.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 21:12 #5
Med hensyn til Revo uninstaller laver den altid et systemgendannelses punkt før den går i gang med at fjerne programmer, så derfor kan man komme tilbage.
Jeg sletter altid alt hvad den finder af efterladen skaber under den sidste del. Nogle gange skal man gøre det to gange før programmet skriver at det har fjernet programmet med succes.
Avatar billede Moonie- Praktikant
18. juli 2012 - 22:02 #6
Nu har jeg afinstalleret Google Toolbar og Babylon Toolbar, men venter lige med Nero BackItUp indtil jeg har fundet ud af, hvor smart programmet er at bruge. Og jeg synes computeren virker fint. Og fuld scanning med Malwarebytes viser ikke noget inficeret længere. Kan jeg stole på det? Og vil du mene at Avast (gratis udgaven) er nok virusbeskyttelse? Det var jo faktisk ikke den, som opdagede, der var noget galt!
18. juli 2012 - 23:01 #7
Du kan også afinstall
* GamesAppService - WildTangent

---

... om [Avast] er 'bedst' er nok lidt af en religionssag...

---

Hvordan kører 'dyret' så nu ?
Avatar billede Moonie- Praktikant
18. juli 2012 - 23:25 #8
Tak, det vil jeg flux gøre. Vil du mene, at det nu er sikkert at bruge mit visakort? Hvilket antivirusprogram foretrækker du?
18. juli 2012 - 23:32 #9
...nok lidt af en religionssag...

Bruger selv MSE
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/products/security-essentials

---
18. juli 2012 - 23:32 #10
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede Moonie- Praktikant
19. juli 2012 - 00:03 #11
Tusinde tak for hjælpen. Jeg brugte CCleaner på min gamle conputer og må vist hellere downloade det igen. Jeg henvender mig lige igen, hvis der er melder sig flere spørgsmål til emnet her! Sov godt;-)
Avatar billede Moonie- Praktikant
20. juli 2012 - 20:25 #12
HJJÆÆÆLP!
Jeg har, fordi jeg ikke helt stolede på mit nye antivirusprogram fra Ad-aware, slettet dette antivirusprogram igen - via Revo Uninstaller og installeret Microsoft Secure Essentials. (Jeg var vant til kun at bruge Ad-awares scanner, som så vidt jeg kan se, ikke eksisterer i sin oprindelige form længere). Men nu ser jeg, at det er væk (som ventet, når jeg åbner Revo Uninstaller), men går jeg i Kontrolpanel under 'fjern programmer', ligger det der lige så fint endnu. Søger jeg via 'søg-funktionen' i Start kommer det også frem, men ellers kan jeg ikke finde det. Og når jeg stiller mig på det og vil fjerne det (under 'Fjern programmer' kommer der ikke noget 'fjern' op! Kun 'rediger' og 'Reperer'! Så nu kan jeg simpelthen ikke fjerne det! Kan dette have noget med mine virus og Trojanske heste at gøre. At det er i programmet at skidtet ligger gemt og nu ikke kan fjernes. Programmet dukker som sat ikke op når jeg åbner Revo Uninstaller.. Er forvirret og har ikke oplevet denne type problemer før!
20. juli 2012 - 20:54 #13
.. Find hvilken STI / PATH det 'uønskede' program ligger i og notér det...

Start op i [Fejlsikker tilstand] og DERFRA slet ovenstående filer/mappe ...
Avatar billede Moonie- Praktikant
20. juli 2012 - 21:31 #14
Ej nu er den da helt gal. Nu kan jeg ikke finde windows stifinder. Hvordan finder jeg stien elles... Det er en kun et par måneder gammel computer, og jeg SAVNER windows XP. Der kunne jeg meget bedre orientere mig!
20. juli 2012 - 22:37 #15
Hvordan har du 'fundet' [Stifinder] de sidste mange år i Microsoft Windows ???  ;-)

---

Den sti der er tale om er sansynligvis

C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\

DEN skal du SLETTE i [Fejlsikker tilstand] ...

---

Hurtig vej til [Stifinder] ->

[WindowsTasten] [E]
Avatar billede Moonie- Praktikant
20. juli 2012 - 22:56 #16
Jamen jeg har ikke brugt Windows Stifinder ret meget. Og i gamle dage - så det opsætningsmæssigt ud på en helt bestemt måde. OG ja, jeg VAR faktisk kommet derind via søg, men anede ikke at jeg var der;-)Hader stadig stadig Windows Vista....
20. juli 2012 - 23:16 #17
Hurtig vej til [Stifinder] ->
[WindowsTasten] [E]

Det trix har været der siden [Windows98] ...
Avatar billede Moonie- Praktikant
20. juli 2012 - 23:28 #18
Jo måske nok, men billedet af stifinder - rammen /udseendet har set helt anderledes ud, du ved - i stil med Total Commander rent udseendesmæssigt.. Som det ser ud på min skærm ikke engang ligner det det gamle Stifinder.
20. juli 2012 - 23:47 #19
Kender godt "Total Commender" / "Norton Comander" fra 'oldtiden' ;-) ...

Men M$ STIFINDER ligner næsten sig selv ...

---

Hvordan går det med den oprindelige sag ?
Avatar billede Moonie- Praktikant
23. juli 2012 - 11:03 #20
Undskyld sent svar, men fortsat tak for hjælpen! Jeg har problemer med at få det slettet. Vender tilbage med noget mere konkret lige så snart jeg kan.
Avatar billede Moonie- Praktikant
23. juli 2012 - 12:43 #21
Når jeg vil slette Ad-aware i Fejlsikret tilstand, nægter den med begrundelsen "Handlingen blev ikke gennemført, fordi mappen eller en i fil i den er åben i et andet program". Men jeg kan ikke lukke det ned..
23. juli 2012 - 17:58 #22