Avatar billede hugo321 Praktikant
19. juli 2012 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Tdc Mail på En OKi MB480

Hej herinde på eksperten

Jeg har en okai printen og har en tdc email.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal sætte min printer op til at kan sende mail har prøvet alt derfor spørgere jeg jer hvordan skal man sætte det op precis?
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. juli 2012 - 13:43 #1
start med deres manual ...
http://www.oki.dk/Includes/Pages/FileDownload.aspx?id=tcm:81-120924-16

side 18 omtaler SMTP ...

hvorvidt OKI'en understøtter de SMTP-indstillinger som TDC kræver er jo en HELT anden sag....

rigtig mange SMTP-servere i skyen (TDC/Telenor osv) benytter TLS, alternative SMTP-porte og SMTP-authentication ...

jeg kender desværre ikke den omtalte printer godt men har en del erfaring fra MFP branchen og ved dit problem kan være ret komplekst når man ikke har sin egen SMTP-server stående...
Avatar billede hugo321 Praktikant
17. januar 2013 - 09:09 #2
Kan du lave et svar så kan jeg acceptere det..
Fandt aldrig ud af det :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. januar 2013 - 17:26 #3
du kan jo eventuelt prøve at oprette en gmail konto...
firmanvn-scan@gmail.com
benytte smtp.gmail.com

det kræves du opsætter afsender adresse korrekt, bruger smtp-autorisation samt slår SSL/TLS til

Held og lykke