Avatar billede Litikar Nybegynder
26. juli 2012 - 13:01 Der er 3 kommentarer

DNS problemer med NETGEAR WNDR3700

Goddag Eksperter :-)

Jeg har en NETGEAR WNDR3700 router som jeg har haft i mere end 1 år.

Den er opsat med manuel DNS og dette har fungeret glimrende. De seneste måneder, er der dog begyndt at opstå problemer med adgang til DNS. Jeg har haft kontakt til den pågældende udbyder af DNS tjenesten, men her er der ikke umiddelbart nogle problemer.
Ligeledes har jeg har fat i min ISP (Sydenergi) de har heller ikke fejl.

Netværket som routeren indgår i indeholder forskellige mobile, bærbare og stationære enheder. Routeren er koblet op på et fibermodem fra sydenergi.

Problemet er som følger:

Men jævne mellemrum 2-5 gange om dagen, kan samtlige tilkoblede enheder ikke tilgå DNS og dermed ikke søge på nettet. Jeg kan dog se, at enheder der allerede er aktive, lad os sige en computer der streamer video eller musik fortsat modtager data eller en computer der anvendes til fx at spille WOW eller som er igang med en opdatering af et antivirusprogram også fortsætter.

Dermed kan det vel konstateres, at enheder der indgår i en form for peer-to-peer eller som ikke har behov for forespørgsler til DNS fortsat er på nettet og modtager data. Dermed vil det også være oplagt blot at anbefale at skifte til automatisk DNS eller til en anden manuel DNS, dette er prøvet problemet fortsætter dog. Derfor vurderer jeg at det mest sandsynlige er at der er tale om en routerfejl.

Jeg har fundet flere diskussioner og forum på nettet der diskuterer lignende fejl med samme type router, med ikke et meningsfyldt svar eller løsningsforslag.

Håber der måske er en af jer, der kender svaret

MVH

MJ
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 13:41 #1
nyeste Firmware Version 1.0.4.68 jf http://downloadcenter.netgear.com/other/
tjek det i router - husk ved evt opgradering, at det skal ske kablet.
Avatar billede Litikar Nybegynder
31. juli 2012 - 14:40 #2
Hej

Jeg har lige haft mulighed for at kigge yderligere på problemet.

På routeren er indstalleret Firmware v. V1.0.7.98. Denne er installeret via automatisk opdatering og versionsnummeret ser nyere ud end det tilgængelige på netgears supportside.

Så bør jeg gå tilbage til en ældre version?

MVH

MJ
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2012 - 15:29 #3
jeg ville tage den fra hjemmesiden - det er nok 'seneste stabile' og ikke en beta (som måske er derfor, du har fået problemer)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester