Avatar billede fiberflux Praktikant
29. juli 2012 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Implementering af regneark i HTML - gerne med cookies

Hej derude,
Jeg står med en opgave, hvor jeg ønsker at tilbyde mine kunder at de selv kan beregne et tilbud på en given opgave.
Jeg forestiller mig at jeg kan tage et Excel regneark med mine produkter i, og lægge det op på min hjemmeside, således at kunden selv kan vælge produkt og antal stk. som så efterfølgende udregnes til et samlet tilbud.
Det kunne så være ekstra fedt, hvis kunderne kunne differencieres via cookies, så kunderne kunne 'gemme' deres tilbud, og evt. genbruge dem igen ved senere lejlighed.
Håber på jeres snarlige hjælp.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2012 - 16:05 #1
Det simple metode er at lægge dit Excel-ark op i Google Docs, men det kan selvfølgelig ikke opfylde alle dine behov. Den rigtige måde er at kigge på noget javascript og/eller en serverside-teknologi som fx ASP.NET eller PHP.
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 16:08 #2
Pssssssst: Du har lige lidt du skal kigge på: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/fiberflux

Derudover er vejen frem i dit projekt MySQL istedet for regneark. Evt. overvej at kunderne skal oprette brugere i stedet for cookies. Der er nemlig nogen der sletter deres cookies ;-)

Jeg har desværre ikke nok erfaring i MySQL til at lave det - ville ellers gerne.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2012 - 16:11 #3
MySQL, XML, MSSQL... der er nu flere muligheder.
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2012 - 16:33 #4
<ole>

Med mindre du er temmelig skarp til programmering, bør du nok vælge løsningen med Google Docs.

Hvad cookies angår, så husk, at hver eneste cookie, der sættes på dit site, skal godkendes af brugeren. Brugeren skal have at vide, hvem der sætter den og hvad den præcist skal bruges til. Derudover skal brugeren have mulighed for at afslå 'kagen' - og hvis vedkommende har godkendt, skal han/hun til enhver tid have mulighed for at vælge den fra igen.

Det gælder ikke kun dine egne cookies, men også dem fra bannerfirmaer, Google, YouTube, Facebook, LinkedIn, m.fl  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede softspot Forsker
29. juli 2012 - 16:35 #5
Hvad er dit budget? Det lyder ikke som om det er noget du selv kan tage dig af og det er ikke umiddelbart en triviel opgave.

Det var måske en kandidat til job/opgaver-sektionen her på eksperten i stedet...
Avatar billede fiberflux Praktikant
29. juli 2012 - 16:54 #6
Takker for jeres input. Graver lige lidt dybere ned og vender tilbage med hvorvidt det bliver den ene eller anden løsning.