Hvor finder jeg en uvildig ekspert der kan hjælpe med at tjekke mine (TDCs) trådløse forbindelser i vores hus? Jeg kan ikke få TDC til at erkende, at deres udstyr fejler noget. Både internettet til Ipad'en, den bærbare og smartphonen og vore trådløse telefoner er holdt op med at virke optimalt efter TDC skiftede noget hardware (boxe) inde i huset.
Næ - ikke andet end da de installerede det. Men flere af deres supportmedarbejdere har erkendt, at deres udstyr er for dårligt. Routeren er simpelthen det billigste antenneløse l... man kan få på markedet. Det har jo virket før de udskiftede router og boxe og "ombyggede" teknikken. (Vi har fibernet, som TDC overtog for et par år siden). Når jeg søger på netværk på phonen er der kun en enkelt anden.
Folk kan ikke forstå hvad vi siger i telefonerne eller vi falder ud, og det er dem alle 4 (trådløse) så jeg tror ikke, at der er noget galt med selve apparatet. Og når jeg slukker for alt på væggen og tænder efter 5-10 min. virker de OK et par dage. Det trådløse internet falder også ud ustandselig. Det hjælper ikke at sidde op og ned af routeren. Jeg har forsøgt mig med en extender, det gjorde det bare helt umuligt at få noget signal overhovedet. Det skulle vist også forringe signalet.
Jeg har en klage hos forbrugerrådet liggende over sagen, da klage til TDC ikke gav noget. Man erkendte, at man ikke havde andet udstyr og at produktchefen var underrettet. Jeg vil gerne have en uvildig tele/internet/netværk/fibernet-ekspert til at tjekke al hardwaren igennem. Men hvis du har nogle forslag til løsning af problemet, er jeg meget taknemmelig.
Jeg havde sammen problem - trådløse enheder faldt af med jævne mellemrum. Jeg har nu deaktiveret det trådløse på TDC boksen og koblet en Airport Extreme til, der trækker det trådløse net.
Det lyder da som noget man skulle prøve, jeg nægter bare at lade TDC dø i synden. De SKAL s.. levere, hvad vi betaler for. Men hvis din løsning ikke er dyr, vil jeg da afprøve det indtil vi får noget for vores penge hos TDC. Jeg er ikke et superteknisk geni, fortæl mig lige, hvad og hvordan?
Tak det vi jeg prøve af - der går nok lige lidt tid, skal først på indkøb i pcworld eller lign. Men tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage, når det er afprøvet.
Jeg afventer nu svar fra teleankenævnet efter at have set et afvisende og uforstående OG ikke brugbart indlæg fra TDC, som jeg naturligvis have 15 punktvise kommentarer til. Så jeg lukker min sag her og hvis ikke TDC vil ordne mit problem finder jeg en anden udbyder, der vil. Men tak for jeres assistance "so far". Jeg vil gerne give point til jeres løsningsforslag men hvordan?
Har nu fået afvist min sag langt om længe hos tele-anke nævnet, da de mente at jeg ikke havde afprøvet alle TDCs forslag, (flytte router nærmere pc - sidde i samme rum som router mv.) men pudsigt nok fungerer det trådløse bedre nu, bortset fra et enkelt område i stuen - underligt. Så vi lever med det indtil vi finder en anden udbyder til hele molevitten. Tak for jeres velvillighed.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.