Avatar billede Smylla Nybegynder
30. juli 2012 - 21:45 Der er 13 kommentarer

Tjek af trådløse forbindelser

Hvor finder jeg en uvildig ekspert der kan hjælpe med at tjekke mine (TDCs) trådløse forbindelser i vores hus? Jeg kan ikke få TDC til at erkende, at deres udstyr fejler noget. Både internettet til Ipad'en, den bærbare og smartphonen og vore trådløse telefoner er holdt op med at virke optimalt efter TDC skiftede noget hardware (boxe) inde i huset.
30. juli 2012 - 21:54 #1
... er TDC's udstyr afprøvet på DIT STED ?

Jeg mistænker overlap af trådløse kanaler i dit område ...
Avatar billede Smylla Nybegynder
30. juli 2012 - 22:04 #2
Næ - ikke andet end da de installerede det. Men flere af deres supportmedarbejdere har erkendt, at deres udstyr er for dårligt. Routeren er simpelthen det billigste antenneløse l... man kan få på markedet. Det har jo virket før de udskiftede router og boxe og "ombyggede" teknikken. (Vi har fibernet, som TDC overtog for et par år siden). Når jeg søger på netværk på phonen er der kun en enkelt anden.
30. juli 2012 - 22:10 #3
...holdt op med at virke optimalt ... - hvordan i praksis ?
Avatar billede Smylla Nybegynder
30. juli 2012 - 22:20 #4
Folk kan ikke forstå hvad vi siger i telefonerne eller vi falder ud, og det er dem alle 4 (trådløse) så jeg tror ikke, at der er noget galt med selve apparatet. Og når jeg slukker for alt på væggen og tænder efter 5-10 min. virker de OK et par dage. Det trådløse internet falder også ud ustandselig. Det hjælper ikke at sidde op og ned af routeren. Jeg har forsøgt mig med en extender, det gjorde det bare helt umuligt at få noget signal overhovedet. Det skulle vist også forringe signalet.
Avatar billede Smylla Nybegynder
30. juli 2012 - 22:26 #5
Jeg har en klage hos forbrugerrådet liggende over sagen, da klage til TDC ikke gav noget. Man erkendte, at man ikke havde andet udstyr og at produktchefen var underrettet. Jeg vil gerne have en uvildig tele/internet/netværk/fibernet-ekspert til at tjekke al hardwaren igennem. Men hvis du har nogle forslag til løsning af problemet, er jeg meget taknemmelig.
Avatar billede stjans Guru
31. juli 2012 - 08:21 #6
Jeg havde sammen problem - trådløse enheder faldt af med jævne mellemrum. Jeg har nu deaktiveret det trådløse på TDC boksen og koblet en Airport Extreme til, der trækker det trådløse net.

Herefter: Ingen enheder falder af mere.
Avatar billede Smylla Nybegynder
31. juli 2012 - 22:07 #7
Det lyder da som noget man skulle prøve, jeg nægter bare at lade TDC dø i synden. De SKAL s.. levere, hvad vi betaler for. Men hvis din løsning ikke er dyr, vil jeg da afprøve det indtil vi får noget for vores penge hos TDC. Jeg er ikke et superteknisk geni, fortæl mig lige, hvad og hvordan?
Avatar billede stjans Guru
01. august 2012 - 07:33 #8
Sæt Airporten til een af LAN portene på homeboksen. Sæt et kabel deri også til en PC for konfiguration.

Deaktiver det trådløse på homeboksen og sæt et nyt trådløst op på Airport - med anden IP range end på homeboksen - og så kører det.
Avatar billede stjans Guru
01. august 2012 - 07:34 #9
Just to be sure: Kablet fra PC skal i Airporten for konfiguration :-)
Avatar billede Smylla Nybegynder
01. august 2012 - 17:07 #10
Tak det vi jeg prøve af - der går nok lige lidt tid, skal først på indkøb i pcworld eller lign. Men tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage, når det er afprøvet.
Avatar billede Smylla Nybegynder
14. august 2012 - 21:30 #11
Jeg har nu set at TDC er blevet afkrævet et svar af forbrugerstyrelsen på min sag. Så jeg afventer lige og ser, om de giver sig...
Avatar billede Smylla Nybegynder
13. oktober 2012 - 16:07 #12
Jeg afventer nu svar fra teleankenævnet efter at have set et afvisende og uforstående OG ikke brugbart indlæg fra TDC, som jeg naturligvis have 15 punktvise kommentarer til. Så jeg lukker min sag her og hvis ikke TDC vil ordne mit problem finder jeg en anden udbyder, der vil. Men tak for jeres assistance "so far". Jeg vil gerne give point til jeres løsningsforslag men hvordan?
Avatar billede Smylla Nybegynder
26. januar 2013 - 13:31 #13
Har nu fået afvist min sag langt om længe hos tele-anke nævnet, da de mente at jeg ikke havde afprøvet alle TDCs forslag, (flytte router nærmere pc - sidde i samme rum som router mv.) men pudsigt nok fungerer det trådløse bedre nu, bortset fra et enkelt område i stuen - underligt. Så vi lever med det indtil vi finder en anden udbyder til hele molevitten. Tak for jeres velvillighed.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester