Avatar billede caloni Nybegynder
01. august 2012 - 04:18 Der er 14 kommentarer

Print farve som sort og hvid

Jeg har en 7 år gammel Dell printer. Alle dage har jeg kunne vælge at udskrive farvet tekst, farvede logoer, farvede rammer etc. i en fil som sort og hvid.
Det kan jeg ikke længere. Hvor jeg skal sætte prikken er nedtonet så det ikke er muligt.

Er der nogen som har et bud på hvad der kan have ændret det?

Pga. en eller anden defekt i printeren kan jeg ikke udskrive i faver.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2012 - 09:41 #1
Har du forsøgt at af og gen installere din printer og printerdriver?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 10:49 #2
Ctrl+P og så Printeregenskaber. Ellers gør som #1.
Avatar billede caloni Nybegynder
01. august 2012 - 23:04 #3
Jeg kender godt til Printeregenskaber. Det er netop der muligheden er nedtonet.

Jeg har haft problemet efter de sneeste to installationer af Windows 7. Så det hjælper næppe at geninstallere.
Avatar billede caloni Nybegynder
01. august 2012 - 23:07 #4
Jeg gik for ikke så længe siden fra XP til 7. Har dog ikke bemærket om det er i den forbindelse det har ændret sig. Men der er i hvert fald tale om to forskellige drivere. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede caloni Nybegynder
01. august 2012 - 23:08 #5
#1 Er det to forskellige ting?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2012 - 23:52 #6
#5: Geninstallere printer: Slet printeren i Enheder og printer.
Geninstallere driver: Afinstaller driver og installer den igen via. Dells hjemmeside.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2012 - 07:18 #7
Er det en ældre printer der køre med et nyere styresystem kan det sagtes være at den nye driver ikke har samme funktioner som den gamle. Det har jeg også oplevet. Og så vil en geninstallering ikke løse problemet. Men når du ikke ved det 100% så havde jeg prøvet at gøre det #1
Kører du Win 7 nu og har brugt Vista før kunne du prøve at installere Vista driveren. Der er nemlig ikke så stor forskel på de to systemer, så måske vil det virke.
Avatar billede caloni Nybegynder
03. august 2012 - 04:14 #8
Jeg troede ikke funktionerne havde noget med driveren at gøre, men at det var printeren alene der bestemmer hvad man kan.

Kørte XP før. Og ved med sikkerhed at driveren jeg brugte dertil ikke fungere med Windows 7.

Jeg troede faktisk slet ikke jeg kunne bruge den længere. Men Windows 7 opdagede efter få dage at den ikke fungerede og fandt en (havde jeg selv opgivet).
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 08:21 #9
Jo printeren skal selvfølgelig have den funktion du omtaler, men det er driveren med tilhørende software der åbner muligheden.
Jeg har her på mit kontor skiftet styresystem på en ældre printer (HP Officejet G55 fra 1999) og med Xp som jeg kører her, mangler der også funktioner som jeg havde med det gamle Windows 98 SE system.
Har du prøvet og se om der er en Vista driver til printeren?
Avatar billede caloni Nybegynder
03. august 2012 - 16:23 #10
Jeg kan ikke finde noget som helst selv.

Der er ikke noget at gøre ved det. Må leve me den uden. eller købe en ny (næste gang der er penge til overs).
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 19:20 #11
Hvad hedder modellen?
Avatar billede caloni Nybegynder
04. august 2012 - 00:25 #12
Dell A940.

Muligvis har jeg forsøgt det. I hvert fald syntes jeg nu jeg kan huske at jeg forsøgte med en driver som ikke fungerede. Men det kan selvfølgelig også have været den til XP.
Avatar billede caloni Nybegynder
12. august 2012 - 19:51 #14
Har ikke lige kunne tage mig sammen til dette endnu. Men skal nok kigge på det.