Avatar billede mabruus Nybegynder
01. august 2012 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underlig skærmbillede

Hejsa.

Jeg har en HP Pavillion dv9000, hvor jeg oplever nogle skærmproblemer.

Når computeren startes, så bliver billedet meget sløret og når man klikker på en mappe og vil trække den, så det som om den "hænger efter" og laver en meget mærkelig grafik.
Det også nærmest umuligt at komme ned og klikke på start fordi skærmen opfører sig mærkeligt.

Har forsøgt at sætte den op på ekstern skærm men problemet er det samme her. Jeg har et billede af skærmen hvis nogle kan fortælle mig hvordan jeg ligger det op, så gør jeg gerne se.
01. august 2012 - 22:46 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er det sket 'pludseligt' ?

---

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN ?

---

http://gratisupload.dk/

---

Pssssst: www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mabruus (Point ude: 640 ?) - du bør lige følge op eller "selv lægge [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar]" ...
Avatar billede mabruus Nybegynder
02. august 2012 - 12:51 #2
Tak for dit svar.
Der er tale om Windows 7..

---

Ja det sket pludseligt hvor det kom en dag og nu kommer det hver gang computeren starter.

---

Hvad skal jeg tjekke i Enhedshåndtering? Det er nemlig rigtig svært at komme derind som det nok også kan ses på billedet jeg har uploaded nedenfor.

---

Her ses et billede af problemet: http://gratisupload.dk/vis/683225

---
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. august 2012 - 13:45 #3
Hvordan ser den ud når du starter maskinen helt fra start.
Hvis den fra du trykker start laver display fejl, så det næsten 100% sikkert grafikkortet.

Hvad gør den hvis du starter i safe mode.
Hvis display i safe mode er ok, bortset fra den normalt lavere opløsning og de få farver, så er det næsten 100% sikkere en driver fejl.
23. oktober 2012 - 11:41 #4
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede mabruus Nybegynder
23. oktober 2012 - 20:24 #5
Det endte med en reboot af computeren i håb om det hjalp. Det virkede nogenlunde i en kort periode hvorefter det startede igen, så der blev købt en ny computer i stedet.
23. oktober 2012 - 20:48 #6
Læg selv [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede mabruus Nybegynder
23. oktober 2012 - 23:17 #7
Det skal jeg gøre :)