Avatar billede FaceTime Novice
02. august 2012 - 21:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Zyxel-router vil ikke port forwarde

Kære eksperter

Har just lige købt Max Payne 3 til 330,-kr. og havde glædet mig til at prøve dette spil. Det blev en kort fornøjelse, for spillet vil ikke starte. Inden opstart starter et suto-opdater program der vil hente den seneste opdaterings-patch, men der skabes aldrig connection til Rockstars social club servere. Således ikke noget spil, da man ikke kan bypasse dette.

Har skrevet til spillets supoort, der beder mig åbne for port 443 i min Zyxel router P-2602H-D1A. Denne samt nogle andre porte har jeg åbnet (port forwardet)Når jeg så vil tjekket denne åbning via online port scannere som f.eks. canyouseeme.org får jeg at vide at porten IKKE er åbnet, men alt er forwardet i routerens setup med ip-adresse osv. Frustrerende. Max Payne auto updater programmet kan forsat ikke downloade update patchen. Ej eller da jeg kortvarigt i frustration åbnede op fra port 0-65535.

Anvender windows 7 64 bit. Alle drivere er opdateret osv.

Er portene åbne eller ej? Hvad kan jeg gøre? Hjææælp.
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. august 2012 - 22:08 #1
husk også at åbne for din lokale windows firewall?
Avatar billede FaceTime Novice
02. august 2012 - 22:18 #2
Hej juleulven

Windows firewall har jeg også deaktiveret. Ingen ændringer
Avatar billede supportsiden Professor
02. august 2012 - 22:21 #3
Du kan checke om port er åben og hosten svarer med telnet (eller Putty (gratis telnet prg www.putty.org)

Du skal kende din WAN IP (http://myip.dk)

telnet 123.123.123.123 443

Sæt også din router til at acceptere VPN (firewall setting)

Er det ikke en Server forward du ha brug for ?
Port 443 peger på din PC's (faste) IP adresse ligesom med en www server.

http://support.rockstargames.com/entries/21509312-ports-to-open-in-the-pc-version-of-max-payne-3
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. august 2012 - 22:49 #4
Jeg kan ikke lige sige, hvor problemet ligger, men at du skulle forwarde porte for at hente opdateringer ned, lyder helt forkert.

Mon ikke supporteren har ment, at port 443 (https) skulle være åben udadgående (det er alle porte i en normal installation)?
Avatar billede FaceTime Novice
03. august 2012 - 08:38 #5
Hej supportsiden og Iclemens

jeg kender min Wan ip adresse der hedder 217.157....osv.

Derudover hedder min routers ip adresse 10.0.01

Endelig hedder min pc 10.0.0.3

Jeg har forsøgt at åbne for f.eks. port 443 ved at angive ovenstående serveradresser på skift. Uanset hvilken jeg vælger i setup programmet i Zyxel routeren forbliver porten lukket når jeg tjekker tilgængeligheden på f.eks. canyouseeme.org eller yougetsignal.com

Uanset hvad virker muligheden for at åbne porte for låst. Windows firewall er fortsat deaktiveret samt antivirus.

Hvilken en af de 3 adresser skal jeg referere til i port forwarding i routersetuppen?
Avatar billede supportsiden Professor
03. august 2012 - 11:10 #6
mJeg er helt enig med Iclemens, det er retning UD der er problemet. Og hvis det er IND er det ikke portforwarding du har brug for men SERVER forwarding.

Prøv at tilføje webaressen til "pålidelige webstder"

Jeg kan ikke se hvad producenten har brug for at komme IND i din maskine udefra HTTPS elle ej. Men hvis de har skal du finde der i din router hvor f.eks SMTP og WWW er konfigureret (ikke nødvendigvis enablet. Opret/enable HTTPS/443 til at pege på din PC's IP som SKAL være fast. Der kan også være nødvendigt at åbne for remote access til routeren hvis det står til HTTPS/443.

Port forwarding er normalt til at oversætte et portnummer f.eks 443 til et andet f.eks 444. Jeg er ret sikker på at det du gør ikke vil virke da jeg selv har prøvet det samme på en Zyxel.

Husk at åbne for VPN
Avatar billede FaceTime Novice
03. august 2012 - 14:52 #7
Hej supportsiden

Jeg har snakket med Telenor, der bekræfter at de angivne porte skulle være åbne på trods af at diverse online port scannere siger det modsatte. De afviser at man ikke selv skulle kunne åbne porte. Har nemlig bl.a. læst tråde hvor der står at Telenor skulle have låst sådanne funktioner. Ret forvirrende.

Iøvrigt har jeg en fast ip-adresse.

Auto updater programmet til Max Payne 3 patchen virker forsat ikke. Der står blot enten: status Idle eller cant connect. Måske er det en bug i spillet. Ved det ikke. Har åbnet alle relevante porte som der henvises til via www.rockstargames.com

Har ingen problemer i Battlefield 3 der bl.a. også kræver port 443 åben.

Er efterhånden lidt opgivende.
Avatar billede supportsiden Professor
03. august 2012 - 16:36 #8
Det er ikke fordi at Battlefield's updater  spærrer port 443 ?
Kan du lukke den ?
Avatar billede FaceTime Novice
05. august 2012 - 11:26 #10
Hej igen

Har forsøgt at spærre for Battlefields brug af port 443 uden resultat.

Samtidig var det anvendeligt at finde adgang til manuelle downloads af opdaterings filerne til Max Payne 3. Tak for det Iclemens. Dog gav det heller ikke resultat, da jeg efter opdateringen ej heller fik lov at starte spillet op.

Fik først gang i spillet efter at have været nødsaget til at finde en cra.. Det er så langt ude at skulle være nød til at cra... et dyrt købt spil for at få det til at virke.

Tak for gode indlæg og ideer. Modtager inden længe nyeste udgave af routeren fra teleudbyderende. Måske det vil gøre at jeg kan starte spillet på rigtig vis.
Avatar billede FaceTime Novice
05. august 2012 - 11:28 #11
Vil gerne give jeg begge - iclemens og supportsiden point. Hvordan?
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. september 2012 - 10:57 #12
i kraft af, at du selv har lagt et svar OG accepteret dit eget svar fjerner du muligheden for, at tildele point til andre.

du må oprette en ny tråd hvor du i "emne feltet" skriver "point til "xxx & xxx".

herefter sender du de 2 en PM og henviser til den nye tråd.
Avatar billede FaceTime Novice
17. oktober 2014 - 17:26 #13
svar