Avatar billede iversen84 Novice
07. august 2012 - 00:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vise sms eller mail på en hjemmeside

Hejsa

Sidder med tankerne om et lille projekt, jeg gerne ville arbejde videre med.

Det går ud på at man har en skærm stående, evt. med en browser i fullscreen mode.

Meningen er så at jeg kan sende en mail, som automatisk bliver vist på skærmen med store bogstaver, hvorefter en timer på siden begynder at tælle, når timer´en når fx. 10 min. (gerne konfigurerbar) så forsvinder e-mailen fra skærmen og siden går tilbage til udgangspuntk og venter på næste mail.

Det samme har jeg tænkt bare med en modtaget sms.

Er der nogen der sidder derude, der kan lave dette eller har forslag til hvordan det nemt og billigt kunne laves ?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 00:57 #1
vil du ha såden at du kan se SMS OG E-mail ????
Avatar billede iversen84 Novice
07. august 2012 - 09:11 #2
Ja.

Når jeg fx sender en e-mail til hjemmesiden, så vises den automatisk på siden, og forsvinder efter x antal sekunder/minutter.

I bunden af skærmen starter en timer, når e-mailen modtages, som så nulstilles når de x antal minutter gået.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 12:30 #3
det er da en gæstebog
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. august 2012 - 19:40 #4
SMS løsningen ville nok godt kunne laves, men du skal jo i så fald bruge en sms gateway som ikke er helt billig.

Email-løsningen er nok noget billigere at lave.

Nu hvor du siger det skal være en hjemmeside så forestiller jeg mig:

- Hjemmeside med javascript der kalder et backend-script hvert minut (eller 2, 3, osv.)

- Backend script tjekker om der er modtaget nogle emails og hvis der er sendes en meddelse retur via json som så bliver vist på skærmen. Herefter sættes timeren i gang i javascript

Dette kræver i så fald en email-server med api-adgang, evt. din egen eller noget eksternt.
Avatar billede iversen84 Novice
07. august 2012 - 21:19 #5
Hej heinzdmz

Er det noget du kan programmere, og hvor stort et arbejde tror du der skal til ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. august 2012 - 17:50 #6
Jeg har ikke selv arbejdet med det før, men hvis email-serveren understøtter POP3 eller IMAP burde det kunne lade sig gøre.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. august 2012 - 14:05 #7
Men som minimum er det en nødvendighed at vide hvilket sprog serveren forstår PHP / ASP.NET?
Avatar billede iversen84 Novice
07. december 2012 - 18:06 #8
lukker