Avatar billede kwudo Nybegynder
08. august 2012 - 10:36 Der er 4 kommentarer

Udskrive uge numre 1 år frem

Hej alle sammen.

Jeg kunne godt tænke mig en dropdown der viser uge numre fra den uge vi er i, i dag og så 1 år frem.

Altså:

..

Jeg har selv lavet noget, men kan ikke helt få det til at virke som jeg gerne vil.

        for ($i = 1; $i <= 52; $i++)
            {

Her tager den bare fra uge 1 og så frem til uge 52 i samme år, kan ikke helt finde ud af hvordan den skal starte fra aktuelle uge og så fortsætte 1 år frem.

Hvordan skal med liige gøre det? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2012 - 10:47 #1
aktuelle ugenummer
uge$=date('W');
for ($i = 0; $i <= 51; $i++)
            { uge$+$i
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. august 2012 - 10:54 #2
$thisMonth = date('W');
$thisYear = date('Y');

for ($i = 1; $i < 53; $i++) {
    echo $thisMonth.', '.$thisYear.'<br />';

    if ($thisMonth++ > 53) {
        $thisMonth = 1;
        $thisYear++;
    }
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2012 - 19:18 #3
<ole>

I år har vi 52 uger. 2013's uge 1 begynder den 31/12 2012. Derfor går det nok ikke, at #2 tæller op til 54 uger i 2012.

Det er lidt mere komplekst at regne med uger, hvis det skal overholde ISO 8601. Der er flere muligheder, men dette kunne være et bud:

function getWeeks() {
    $lastWeekThisYear = date('d.m.Y - W', strtotime(date('Y').'-W53'))<53 ? 52 : 53;
    $thisWeek = date('W');
    $tmp = range($thisWeek, $lastWeekThisYear);
    return array_merge($tmp, range(1, 52-count($tmp)));
}

$weeks = getWeeks();
echo implode('<br>', $weeks);

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2012 - 19:22 #4
- og første linje i funktionen skal vel bare se sådan ud:

$lastWeekThisYear = date('W', strtotime(date('Y').'-W53'))<53 ? 52 : 53;