Avatar billede squazz Novice
17. august 2012 - 02:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opstart med Plupload

Hey eksperter

Først skal det siges jeg havde svært ved at bestemme mig for om dette post skulle placeres under JavaScript eller PHP. Jeg valgte JavaScript af den grundt at Plupload er baseret på JavaScript.

Jeg sidder og arbejder med noget multiupload, og blev straks forelsket da jeg faldt over Plupload. Det at den kan varetage Flash, HTML5, og endda også kan fungere hvis du kun har HTML4 gør at den (umiddelbart) lader til at være den perfekte løsning når man vil helgardere sig.

Nu er jeg dog bare løbet ind i nogle problemer, og da deres forum lader til at være dødt (kan man blame dem når man ser hvad folk bruger det forum til -.-), vil jeg forsøge mit held her.

Det jeg egentligt søger, er en der har arbejdet med, eller kender til Plupload, og kan hjælpe mig i gang med at få sat det op så det fungere som det skal.

Jeg har fået sat selve uploaderen ind på min side (jeg har egentligt bare kopieret de informationer man umiddelbart finder i deres Example sektion), og jeg har da fået den til at lade mig navigere efter filer, og når jeg klikker på "Start Upload" viser den da også at filen er blevet uploadet (status på 100%, og et lille rettetegn ude i siden). Desværre er dette så også kun det eneste der sker.

Jeg har fundet ud af at dette stykke kode
url : 'upload.php',
SKAL henvise til en eksisterende fil, og jeg kan åbenbart ikke smide en url som
?media&page=dokumenter
ind her. (I så fald får jeg et advarselstegn ude i siden af mit upload UI, som, ifølge Google søgninger, betyder at jeg får en fejl 404.)

For at teste om det hele så skulle virke, har jeg prøvet at fælge deres guide, som er at finde på deres forum. Desværre, kan jeg ikke få den til at lægge nogle filer op. Det eneste den vil er at lade min UI vise mig at filerne er kommet op, uden at de ender på min server.

Jeg har også prøvet at sætte det ind i en form, som de har det på hjemmesiden, og så have en submitbutton her for at submitte mine oplysninger til upload.php filen. Men igen, dog uden heldt. Min HTML kode (med form) så altså således ud:

<form method="post" action="upload.php" enctype="multipart/form-data">
    <div id="uploader">
        <p>You browser doesn't have Flash, Silverlight, Gears, BrowserPlus or HTML5 support.</p>
    </div>
    <input type="submit" value="Upload filer" class="submitbutton" />
</form>

Jeg ved ikke om der er nogen der kan give en smule hjælp her? Smid mig meget gerne uddybende spørgsmål (der er sikkert noget jeg har glemt at fortælle, sådan er det altid).
Det ville være fantastisk hvis jeg kunne få plupload til at fungere på mit site. Det lader vitterlig til at være en umådeligt god og fleksibel løsning.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2012 - 10:50 #1
url : 'upload.php',

skal vel så pege på:

url : 'index.php?media&page=dokumenter',

og måske du skal escape &

Jeg har brugt den på nogle løsninger, og synes bestemt den er lækker. Chunked uploads er smart.
Avatar billede squazz Novice
17. august 2012 - 15:23 #2
Det der tip gjorde i hvert fald at jeg ikke fik en fejl 404 :)

Men hvis jeg klikker på min submitbutton bliver jeg viderestillet til
/?
(Dette gjorde jeg også før)

For en god ordens skyld får du/I også lige en pastebin så I egentligt kan se hvad der lige foregår i min kode :)

http://pastebin.com/YbyFBvrV
Avatar billede squazz Novice
03. oktober 2014 - 11:50 #3
Jeg fandt aldring en løsning, lukker