Avatar billede ohmish Nybegynder
19. august 2012 - 13:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Thomson TG712 router

Jeg har lige fået en gammel router gratis
Det er en Thomson TG712. Det sku vist være en rigtig skod-router (fra Telia), men min ven har aldrig oplevet nogensomhelst problemer med den.
Nå, til sagen.. ;)

Hvordan får jeg brugt den som wifi accesspoint/hotspot?

Jeg har ethernet stik i væggen med god hurtig forbindelse

På routeren er der 4 alm. ethernet porte, og 3 mindre stik: DSL, phone og PSTN

Jeg kan godt forbinde til routeren trådløst, men der er ikke noget internet hvis jeg sætter et ethernet kabel i en af de fire ethernet porte

Er det meningen jeg skal bruge DSL porten, og skaffe et kabel med både DSL og ethernet stik?
Eller burde jeg kunne bruge et af de 4 ethernet porte?

"The Thomson TG712 is a Voice Over IP Gateway with four Ethernet Ports, and additionally, it has 802.11b/g wireless LAN interface. The Router also supports ADSL2+"
Avatar billede ohmish Nybegynder
19. august 2012 - 13:32 #1
Er det noget med at sætte en statisk IP og disable DHCP?
jeg fatter hat
Avatar billede ohmish Nybegynder
18. september 2012 - 00:20 #2
Kræver vist Telia som udbyder. Har skaffet en anden bedre router