Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 13:07 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad fanden er http://ytd.mybrowserbar.com

Det sker jævnligt, når jeg klikker på et link til en 'ordentlig side', at jeg havner her:
http://ytd.mybrowserbar.com/cgi/errors.cgi?q=http://picture_create/%3faction%3duploadfail&type=dns&ISN=457A441E9E8E41BBA23AB6E42DF1C9C3&ccv=152&cnid=937811&cco=US&ct=3&sc=804b0014

Med denne melding

Oops! This page appears broken. DNS Error - Server cannot be found.

Hvad skal det nu gøre godt før?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 13:19 #1
Det er en af disse toolbars der lægger sig oppe i toppen af din browser hvis du ikke passer på.
Nogle kan ikke undvære disse, eller er ikke opmærksomme når de henter og installerer fra internettet. Jeg hader toolbars. Langt de fleste er fuldstændigt virkningsløse og irriterende og have i sin browser.
Malwarebytes Pro lister ikke siden du linker til som en farlig side, men havde det været mig havde jeg ikke installeret denne tilføjelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 13:22 #2
Men siden du bliver redirected (omstillet) må der være noget som ikke skal være der.
Har du prøvet at rense din pc med CCleaner?
Den vil slette din historik og cookies mm
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 13:23 #3
Er der sneget sig noget andet ind kan du hente Malwarebytes og scanne med den:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede tiger_dk Mester
25. august 2012 - 13:37 #4
...lige inde, du scanner, opdatere programmet, så den har de senste nye opdtaeringer...
Avatar billede tiger_dk Mester
25. august 2012 - 13:38 #5
du installere jo i princippet programmet næsten fra bunden, så det er ikke fuld ud opdateret med de nyeste opdateringer
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 13:44 #6
Du kan også installere Revo uninstaller, den gratis version.
Når du, efter installation, åbner programmet, kan du se, hvad der er installeret. Når du ser en toolbar, eller andet du vil af med, så kan du bare afinstallere det. Revo er ret effektiv.
Men hvis du kommer ud for "Ask" toolbar, kan du blive nød til at gå ind i din browser og rette søgemaskinen til noget andet end Ask.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 19:51 #7
#1: Ja, passe på, det er det med at man ikke må tænde for maskinen, hvis den er i forbindelse med Internet. Jeg mener ikke, at jeg har installeret noget, men jeg har måske overset noget.
Jeg forsøger med CC, men jeg er bar dødtræt af, at den sletter alle min cookies.
Jeg har købt Malware - som du sagde, jeg skulle :) - og har lige opdateret og scannet med de to hurtige metoder, som ikke fandt noget, og er nu i gang med 'hovedrengøringen'.
#3: Hvorfor skal jeg gemme loggen?
#4: Ja, det har jeg gjort. Lidt har jeg da lært :)
Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 20:38 #8
#6: Den virker osse fint, tak for det :)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 21:29 #9
Ok, ja Revo er god. Jeg checker altid med det program, når jeg har installeret noget nyt. Desværre er det blevet sådan, at det ikke er nok bare at fjerne flueben i det man ikke vil have med, men siger man ja til den anbefalede, hurtige installation, så accepterer man også et til flere skod programmer, og det endda i købeprogrammer.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 22:26 #10
#7 Du kan i CCleaner indstille den til hvis der er cookies den skal lade blive i browseren.
Det gør du i indstillinger og vælger cookies. Her kan du sætte de cookies du vil passe på til i den høje boks. Så forbliver de i browseren
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 22:29 #11
#7 #3 Du skal gemme loggen så du evt kan sende den ind så vi kan se på den hvis programmet finder snavs. Det har det så ikke gjort her, så det behøver du ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 22:46 #12
#7 Jeg har da ikke skrevet du skal købe Malwarebytes???
Kan du vise mig, hvor det står skrevet?
Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 22:51 #13
#12 Så må det være en anden
#11 OK
Avatar billede ngr Praktikant
25. august 2012 - 22:55 #14
Er der da slet ikke grænser for, hvad man skal udsættes for af idioti? Da jeg lige nu klikkede på linket i den mail, der fortalte, at der var kommet svar i denne streng, fik jeg meldingen:
"Google Chrome svarer ikke. Vil du genstarte nu?".
Jeg kunne virkelig tænke mig at klippe nosserne af de idioter, der udsætter folk for sådan noget - med en 3-i-eener.
Det er fandme for meget, at man skal bruge sin tid på sådan noget - efter først at have brugt en masse penge på at finansiere deres beskyttede stillinger. Er der da slet ingen konkurrence i den verden?
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 23:02 #15
#12 Det er nok en misforståelse fra #3 øverst.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 23:09 #16
Ja det må det være, for der står kun at programmet skal hentes, opdateres og scannes med.
Men når det nu skal være, så synes jeg ikke der er sket skade ved det. Malwarebytes er fortrinlig at have ved siden af antivirusprogrammet, som supplement til dette.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 23:16 #17
Ja det er jeg enig i, og prisen er rimelig, for så vidt jeg husker skal man kun betale en gang for alle.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 23:24 #18
"17 Consumers and personal users pay a one-time fee of just $24.95!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 23:24 #19
Ja det er en livstids licens, så du skal passe på den kode du har fået ngr, da du evt skal bruge den hvis du skal geninstallere programmet.
Jeg har printet min ud og sat den i mappe, så jeg ved hvor den er.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2012 - 01:53 #20
220661 >> Det er her, du anbefaler ngr at købe Malwarebytes:  http://www.eksperten.dk/spm/966677#reply_7968111
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 08:56 #21
#20 Den tråd havde jeg da lykkelig glemt. Synes den blev lidt for useriøs, så jeg afmeldte den.
Men når det så er sagt, vil jeg jeg da stå inde for det. Jeg synes faktisk at lige dette program er mere værd end det man betaler for det.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2012 - 16:12 #22
Mangler respons fra spørger. Dropper overvågning.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2012 - 14:37 #23
ja det gør jeg også
Avatar billede ngr Praktikant
16. september 2012 - 00:38 #24
Det gør jeg så også.