Avatar billede dytte3540 Nybegynder
27. august 2012 - 10:50 Der er 3 kommentarer

Valg af bærbar til gaming

Min søn på 14 har besluttet at købe en ny, bærbar PC til gaming.
Jeg ved ikke ret meget om hvad der skal til - også for at maskinen ikke er forældet i løbet af nul komma dut.
Vi har kigget på nettet og har fundet følgende:

http://www.sharkgaming.dk/msi-ge70-0nc-057ne-kampagnegaver.html
MSI GE70 0NC 057NE, som den hedder koster 7690. Den har 500 GB harddisk og 6 gb ram - er det nok???

Så har vi også kigget på en ASUS K75VM-TY153V til 6500 kr. Den har 1000 GB harddisk og 8 gb ram. Til gengæld er skærmopløsningen 1600x900 mod MSI'ens 1920x1080 - betyder det noget i praksis?

Er det helt i skoven?

Eller er der nogen, der har en anbefaling? Maskinen må max koste omkring 7500.
Avatar billede sohrab Nybegynder
27. august 2012 - 15:04 #1
Du skal vælge MSI den har nok en I5  men dens Grafikkort er meget bedre end asus.

500 gb hardisk er nok hvis det er til gaming.

6 gb ram er nok han kan højst bruge 4 af det.

Du for bedre service nå du skal rense den da du kun skal tag fire skure ud.

Mvh sohrab
Avatar billede dytte3540 Nybegynder
29. august 2012 - 16:30 #2
Ok, tak for det.
I sharkgaming.dk's annonce står der at maskinen har 4 kerner. Nu har jeg så opdaget, at det ikke passer - den har 'kun' 2. Vil det betyde noget?
Avatar billede sohrab Nybegynder
31. august 2012 - 17:10 #3
Ikke det største når det kommer til spillende.

Men på længere sigt kan det når spillende bliver mere krævende men til de næste 3-4 år har det ikke nogen betydning.

Mvh Sohrab