Avatar billede iblarsen Praktikant
29. august 2012 - 08:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Event ved lukning af browser/webside

Er der nogen som har en god ide til at fange (ved hjælp af f.eks. javascript) når en bruger lukker browseren eller en webside ved at klikke på "krydset" oppe til højre.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
29. august 2012 - 10:07 #1
<body onunload="alert('Lukker vinduet')">
Avatar billede iblarsen Praktikant
29. august 2012 - 10:40 #2
Tak for forslaget. Den havde jeg også selv prøvet. Men event'et bliver ikke fyret af, når man klikker på krydset øverst (det røde) til højre på IE9
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2012 - 15:18 #3
<ole>

<body onbeforeunload="alert('Lukker vinduet')">

- men den slags fyres naturligvis altid af, når du forlader siden ... også ved reload med F5  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede iblarsen Praktikant
30. august 2012 - 07:23 #4
Muligvis - det gør den så bare ikke, på min IE9.
Det jeg efterspørger er at fange "event'et" når man klikker på netop det røde kryds, og ikke ved F5 og andre postback's
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. august 2012 - 13:25 #5
prøv at læse http://www.codeproject.com/Articles/58835/Window-Close-Event-of-Browser
ser ud til at virke

direkte kopi

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
    <title></title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    var isClose = false;
    //this code will handle the F5 or Ctrl+F5 key
    //need to handle more cases like ctrl+R whose codes are not listed here
    document.onkeydown = checkKeycode
    function checkKeycode(e) {
        var keycode;
        if (window.event) keycode = window.event.keyCode;
        else if (e) keycode = e.which;
        if(keycode == 116){
            isClose = true;
        }
    function somefunction(){
        isClose = true;
    }
    function doUnload(){
        if(!isClose){
            alert('window is closing');
        }
    </script>
</head>
<body onbeforeunload="doUnload()" onmousedown="somefunction()">
</body>
</html>
Avatar billede iblarsen Praktikant
30. august 2012 - 13:59 #6
Super!
Det var lige det jeg var ude efter.
Tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2012 - 16:16 #7
#7: Det må skyldes en kodefejl, en syg browser eller en helt speciel indstilling på din maskine. onbeforeunload har virket ved klik på det røde kryds i Explorer i mange år - og gør det stadig  =)
Avatar billede iblarsen Praktikant
28. september 2012 - 08:03 #8
Kunne du ikke lige skrive et "svar" så du kan få tildelt din point.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. september 2012 - 20:37 #9
får du her