Avatar billede KarstenW Nybegynder
31. august 2012 - 15:02 Der er 4 kommentarer

Billig og godt wireless skole netværk?

Vi står for at skulle fornye vores gamle netværk på skolen og da jeg er ham der skal finde ud af hvad det skal være for noget, spørger jeg jo lige jer til råds.!

Vi skal bruge 16 Access Points, en 24 port switch, og evt. en netværkscontroller. Der vil kunne være op mod 100 samtidige brugere og vi har en 100/100 mbit fiber ind.

Som andre skoler skal det jo helst være gratis men vi er selvfølgelig indstillet på at bruge noget på det, men har i et forslag til noget godt og forholdsvis billigt.?

På forhånd tak.
Karsten
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 19:10 #1
Hej Karsten :)

Skal det også spille sammen med en domæne controller?
Er der ønske om et seperat administrationsnetværk ?

Mvh
Glenn
Avatar billede KarstenW Nybegynder
02. september 2012 - 20:51 #2
Hej Glenn.

Det skal ikke spille sammen med en domæne controller.
Ja vi vil nok gerne have vores administration adskilt men det burde vel ikke være det store bøwl?

Karsten
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 21:22 #3
Hvad står for at tildele ip adresser i det nuværende setup? :)
Avatar billede KarstenW Nybegynder
03. september 2012 - 21:04 #4
Det gør en router samt en stak forskellige Accesspoints rundt omkring....