Avatar billede jens426 Nybegynder
02. september 2012 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

router med tunnel alt igennem vpn mulighed

Jeg ønsker at lave et netværk og dele den med andre folk.

Har tænkt på en router med indbygget funktion som kan kobles op på en vpn forbindelse, altså alt trafik sendes igennem vpn forbindelse.

Hvad hedder det når man skal kigge på routere, mit gæt ville være pptp, eller betyder pptp at routeren tillader vpn forbindelser igennem den og ikke at den har mulighed for at tunnel alt trafik igennem en vpn fra routeres side.

har kigget på følgende

http://www.asus.com/Networks/Wireless_Routers/RTN56U/#specifications
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 20:04 #1
Jeg vil anbefale dig at bruge OpenVPN frem for PPTP.

Nu ved jeg ikke om kravet er en gigabit router, men det du skal gå efter er en router der er kompatible med 3.parts firmwaren DD-WRT da i den "store" firmware er understøttelse både for PPTP og OpenVPN - klient og server, plus en masse andre lækre funktioner

Er der et bestemt prisleje du går efter ?

Mvh
Glenn :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 20:08 #2
Avatar billede jens426 Nybegynder
02. september 2012 - 20:14 #3
under 1000 kr.

men betyder pptp at routeren har support for opsætning af vpn på routeren, eller betyder det at routeren tillader en vpn forbindelse fra min computer til vpn service hvis router er placeret imellem.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 20:18 #4
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 20:20 #5
Routeren jeg snakkede om - RT-N16 kan fås for små 560kr
http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-n16-id-668948.aspx

Flasher du så DD-WRT på får du en router der kan de ting du ønsker :)
Avatar billede jens426 Nybegynder
02. september 2012 - 20:40 #6
ja tak for svar, hvis du vil have point skriv et svar og ikke kommentar .

lukker
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 21:18 #7
og link til DD-WRT guide såfremt det bliver aktuelt
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Asus_RT-N16