02. september 2012 - 22:41Der er
28 kommentarer og 1 løsning
Netværksprinter printer ikke
Hej Jeg har de sidste par uger haft problemer med min Kyocera printer, som jeg har tilsluttet min router. For det meste ser det ud som om printeren er klar til at udskrive, der kommer bare ikke noget output. En gang imellem står den så som offline. Nogle gange kommer testsiden ud, når jeg har slukket computeren og printeren, og herefter tænder printeren igen ??+ Jeg har forsøgt at downloade nye drivere, afinstallere/ installere på ny. Men lige lidt hjælper det. Kan godt få se den gennem browseren, når jeg skriver dens ip nr. Jeg har en Dell xps, og kan derfor ikke tilslutte den direkte til computeren. Nogen forslag mvh philip
Hej Det er trådløst jeg forbinder til routeren. Printeren er ca. 5 år gammel. Og den har virker uden problemer før. Jeg tror det har noget at gøre med printer opsættet på min Dell. Da jeg heller ikke kan printe af vores trådløse HP printer
#7 Det gjorde desværre ikke nogen. Jeg fik den til at virke i sidste uge, vha af vejledning ( som jeg så ikke kan finde på nettet mere) Hvor jeg afinstallerede printerne, og så installerede dem manuelt, vha. ip adressen. Kan bare ikke få det til at fungere igen
jeg tror ikke det har noget som helst, at gøre med laptop eller trådløst netværkskort...
dine problemer skyldes med STOR sansynlighed en forkert installeret "lokal printer", Printerdriver eller f.eks en firewall der blokerer for den "PORT" som printeren er konfigureret med.
Et par spørgsmål til dig: 1. hvilken Kyocera printer har du? model. 2. hvilken IP har printeren og er den "fast tildelt" eller "statisk konfigureret" ? 3. hvordan har du oprettet den logiske installation på din computer? 4. er printeren tilsluttet routeren med kabel (eth) eller Trådløst (wifi)
#10 Kan desværre ikke helt svare fyldesgørende på de spørgsmål. Men gør det så godt som muligt 1)det er en kyocera Fs-4000dn 2)Printerens ip er : 192.168.2.107 Ved ikke om den er statisk eller fast. Jeg har ikke gjort noget for at den skulle hedde.107 3)pas, mine manglende evner... er ikke helt sikker på hvad du spørger om 4) Printeren er tilsluttet routeren med ethernet kabel
1. scrol ned til side 29 hvor du har en forklaring af panelet på din printer 2. herefter finder du side 59 hvor du guides ind på "network interface" 3. følg denne og sørg for, at DHCP ikke er aktiv. (side 61) 4. angiv en IP-adresse der ligger højt i dit scope. f.eks 192.168.2.200 (såfremt denne IKKE kollidere med andre printere/serverudstyr/router o.a)
Når nu printeren har fået den nye IP-adresse kan du bekræfte den ved, at drible ind på dens http side... f.eks http://192.168.2.200
Herefter skal den "logiske installation" laves. altså tilføje enheden til "printere og faxenheder".
(guiden her er ud fra Win7) * klik tilføj printer * klik LOKAL printer * opret en ny port, vælg "standard tcp/ip port" * skriv IP-adressen i det øverste felt (altså 192.168.2.200) * fjern flueben i "forespørg printer og vælg driver auto" Hvis du ser et punkt omkring "der kræves yderlige portoplysninger skyldes det normalt et netværksproblem. sig til hvis du ser dette "ekstra billede". ellers bør du bare se Drivere ... * klik "har diskette/CD og peg på driveren du har hentet og pakket ud (driverlink: java script:download('/dlc/gb/driver/all/kx_5_0_2130a_zip.-downloadcenteritem-Single-License.downloadcenteritem.html','en_gb','/content/sites/service/gb/en/index/download_center'); * husk og find den korrekte model og ikke bare den "universelle". Altså FS4000DN KX * navngiv din printer & afvent installation * vil du dele printere ud på netværket så andre kan printe via DIN computer så sæt markering i "del denne printer....." * udskriv testside...
#13 , jeg får beskeden: der kræves yderligere portoplysninger Efter at jeg havde ændret til den nye ip 192.168.2.200 Jeg forsøgte at gå videre, ved vælge standard i enhedstype, og så kyocera netværksprinter, og så modelnavn. Det virkede ikke. Jeg kan sagtens se printeren i browseren på : http: 192.168.2.200
Så jeg ved ikke hvad netværksproblemet kan skyldes
hvis det hjælper, at fjerne SNMP har du en netværksblokering imellem din computer og printer ELLER funktionen SNMP er slået FRA på din printer.
netværkblokering kan være firewall (indbygget eller 3.part). SNMP kommunikerer på UDP port 161 & 160 så de porte skal være åbne imellem computer og printer. Dette skal TCP 9100 også for det er der printerdata overflyttes.
#17 Der var ikke sat noget hak i SNMP Og jeg går ud fra at jeg har åbnet portene 160 & 161 udp, og 9100 tcp. Der står at den bliver administreret af Mcafee. Men jeg gik ind via kontrolpanel, system&sikkerhed, og windows firewall, og vælge avancerede indstillinger, og så tilføje to nye regler. Jeg har gjort det både på ind og udgående. Herefter genstartet Men lige lidt hjalp det, den vil stadig ikke printe
hmm ... prøv engang, at disable din mcafee firewall ... jeg har desværre ikke meget tiltro til firewalls ... med mindre de sidder i routere eller tilsvarende...
du kan også prøve følgende kommandoprompt:
telnet 192.168.2.200 9100 [enter] du skulle nu gerne få et "sort billede" hvor din _ står og blinker. Her skriver du "noget" og trykker [Enter] x 3
efter ca. 30 - 60 sekunder skulle din printer gerne printe det du skrev ... hvis det virker HAR du korrekt forbindelse fra computer til printer via TCP port 9100 (RAW).
hvis du IKKE får den sorte skærm men bare "forsøger tilslutning" skal du kontrollere dit netværk/firewall
#19 Efter at have tilsluttet telnet, så lykkedes det at oprette forbindelse. Jeg fik den sorte skærm, curseren stod og blikkede og jeg skrev "noget" kunne dog ikke se det på skræmmen ( andet end curseren flyttede sig), trykkede enter 3 gange - men printeren gik ikke igang - suk Jeg kan ikke umildbart slå firewallen fra, da den skal tilgåes fra Mcafee - dobbelt suk
mcafee var preinstalleret på computeren, og jeg kan ikke komme ind og ændre på on/off på firewall via kontrol panel. Når jeg søger på nettet på den problemstilling, virker det ikke lige som om at det er nemt at omgå
måske afinstaller McAfee... min generelle holdning er, at software firewall er noget pjat og fuldstændigt unødigt...
det dræner bare din computer for ressourcer og hvem pokker skulle finde på, at finde dig på netværket med det formål at hacke tjenester på din private computer?
find et godt antivirus program og brug windows update og windows firewall ... så skal du nok klare dig...
ellers gå ind i Mcafee'ens kontrolpanel og se om du kan slå det fra der et sted.... jeg kan desværre ikke rådgive dig mere præcist omkring software firewall ...
det virkede at afinstallere Mcafee, og slå firewall´en fra. Men hvordan får jeg hul igennem firewall´en For jeg har øjensynligt ikke åbnet portene ordentlig, inde på avancerede indstillinger under Windows firewall
Normal proceduren er, at du lægger en kommentar og skriver; "tak for hjælpen" lægger du (altså mig) et svar... dette svar kan du så acceptere og tildele mig point...
:)
I et tilfælde som dette skal du faktisk ind og lave en ny tråd som du kalder "point til Juleulven" og sender mig en PM med et link...
MEN ... behold du bare dine point :)
og velbekomme da
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.