Avatar billede anders-kaas Novice
04. september 2012 - 23:03 Der er 6 kommentarer

Lås ark til automatisk beregning

Er det muligt at indstille et regneark, så det altid har slået automatisk beregning til ?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
05. september 2012 - 07:57 #1
Hvad skal du bruge regnearket til ???
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2012 - 19:40 #2
Er det et regneark med makroer du taler om?
Mener man kan vælge gem som oppe i filer og den vej holde det åbent ved at vælge med aktive makroer, og et nyt filnavn
Avatar billede anders-kaas Novice
05. september 2012 - 20:40 #3
Det er et regneark, der skal sendes ud til flere personer, der skal taste nogle tal ind i det, der beregnes og sendes tilbage til mig.
Der behøver ikke være aktive makroer i arket, det skal bare altid have "Autoberegning" slået til.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
05. september 2012 - 20:45 #4
Hej Anders
Din forklaring lyder kryptisk. Har du et eksempel, som du kan sende til mig på plindegaard@gmail.com.

Peter
Avatar billede anders-kaas Novice
05. september 2012 - 20:56 #5
Jeg har desværre ikke noget eksempel, der kan bruges til noget i den sammenhæng.
Normalt er "Autoberegning" en funktion, der endten er slået til eller fra på alle regnark, der kører.
Det jeg gerne vil er at sikre mig at det er slået til på den maskine den.
Jeg ved godt at jeg kan lave en formular der åbner automatisk og derefter slår Autoberegning til.
Det jeg efterlyser er en form for lås, der sikre at den altid er slået til på det ark jeg sender ud, uden at jeg skal køre formularen, der vil være afhængig af at brugeren aktiverer makroer.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
05. september 2012 - 22:44 #6
Anders, grunden til jeg spørger er, at jeg måske kunne finde på at udvikle et program, som specifikt er til dit behov.
Inden jeg evt. tilbyder det, skal jeg vide helt eksakt, hvad du mener.