Avatar billede minicool Nybegynder
06. september 2012 - 22:41 Der er 5 kommentarer

sammensætte computere

hej folkens:)

jeg står her og har 3 rimelig gode computers men hvad nytter det man har 3 computers når man kun bruger en af gangen så har hørt man på en eller anden kan sammensætte dem med et program så de alle sammen arbejder sammen så man enelig står med 1 computer med 3 gange så meget kraft en der ved hvordan man gør det?

MHV
Minicool
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2012 - 10:17 #1
du vil ikke kunne få fx et spil til at dele opgaverne ud på 3 maskiner. Pulje-maskiner bruges fx til beregningstunge forskningsopgaver, og programmerne er skrevet specielt til det.
Men du kan bruge en kvm-svitch (keyboard-video-mus) og fra et enkelt sæt skifte mellem maskinerne - med word på den ene og spil på den anden. Du vil ikke kunne se de 3 skærmbilleder samtidig på den måde (det kræver 3 skærme).
Avatar billede minicool Nybegynder
07. september 2012 - 11:48 #2
claes spurte ike om det kunne lade sig gøre eftersom jeg VED med 100% sikkerhed det kan lade sig gøre:)

spurte om en vidste hvordan og det gjrode du så ikke men tak for svaret:)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2012 - 12:26 #3
http://da.wikipedia.org/wiki/Klyngecomputer
http://www.gridcomputing.com/ jeg tror bare ikke, at du kan sætte dine 3 maskiner sammen til noget brugbart.
Avatar billede minicool Nybegynder
07. september 2012 - 14:31 #4
skal knække koder på den:)

så den skal bare andvende processor
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2012 - 14:40 #5
så vil det nok være lettere at opdele opgaven i 3 grupper, og lade dem arbejde uafhængigt af hinanden på hver sin pulje.
lad maskine 1 køre så den kun tester på koder, hvor første tegn er a-z, maskine 2 kører så på A-Z, og maskine 3 kører på 0-9æøåÆØÅ