Avatar billede jodde Praktikant
08. september 2012 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang ti wifi på Linksys/Cisco router ?

Hejsa,

Har for få uger siden købt en ny trådløs router.
Valget faldt på denne http://homestore.cisco.dk/store/ciscoeu/en_DK/pd/productID.248077900

Den fungerer rigtigt godt, og har flere indbyggede antenner der gør, at wifi signalet er kraftigt og stabilt, og opfanges af alle wifi enhederne i huset.

Kører dog bl.a. NAS, PS3, og Smart-TV på kablet forbindelse til routeren.

Har dog et lille, men alligevel ret irriterende problem:

Vi har 3 Apple produkter i husstanden: 2 x iPhone 4, og 1 x iPad 2.  Disse kan sagtens se/fange wifi routeren, og også logge på uden problemer. Der er også fuldt udslag på wifi signal-ikonet på Apple enhederne, så alt skulle være godt.

Men når vi så vil forsøge at bruge forbindelsen, går det galt...
Aktiveres f.eks. Safari, eller Facebook, står enheden bare og loader. Dette gør den i kortere eller længere tid, hvorefter den hver gang smider os af, eller skriver Connection Error ?
Samme problem gør sig gøldende med div. spil/apps, der gerne vil bruge netforbindelse. De kan heller ikke loades, pga. "manglende" netforbindelse ?

Der er et program der hedder "Cisco Connect", hvor man kan tilføje flere enheder. Og når jeg tilføjer f.eks. min egen iPhone i det program, er der hul igennem. Der står at der er tilføjet en ny enhed, og internette virker :-)
Men så snart det program lukkes ned på min pc, er internetforbindelsen igen væk, og min iPhone kan ikke logge på, selvom der er fuldt wifi signal...

Og det er den "nød" som jeg ikke kan knække. For routeren accepterer at vi logger på, med den kode der nu er sat ind til at logge sig på netværket. Apple produkterne finder routeren/netværket, og kan uden problemer logge på. Og der er max udslag på signalstyrken. Men når forbindelsen skal bruges, virker det ikke ?

Har forsøgt at læse "alt" på supportsiden fra leverandøren, men kan ikke finde en løsning.

Derfor: Er der een der kan hjælpe med at få "hul" igennem, så vi kan nyde vores nye trådløse router til det, den også er købt til, nemlig at give wifi i hele huset, som man kan logge på, og så også bruge :-) ??

På forhånd mange tak for hjælpen !

Mvh. den fortvivlede

PS: Problemet er det samme, hvis der er venner/familie på besøg, der germe vil bruge det trådløse net. Nettet findes, og der logges på, men man kan ikke bruge forbindelsen ?
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 15:30 #1
Hvilken kryptering kører du med?

Og har du opdateret firmwaren på routeren?
Avatar billede jodde Praktikant
10. september 2012 - 16:09 #2
WPA2/WPA Mixed Mode, og fw er opdateret.

Kan naturligvis være en fejl i hardwaren, eller et "flueben" der er vinket af hvor det ikke skulle være, eller omvendt.

Jeg roder i hvert fald videre med det.
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2012 - 17:09 #3
Prøv at fjern al kryptering og gør netværket helt åben. Virker det så?
Du har også 5ghrz på routeren. Er dette slået til eller?
Avatar billede jodde Praktikant
09. september 2013 - 22:38 #4
Svar
Avatar billede kimtheman Novice
09. september 2013 - 22:52 #5
Okay ingen svar på mit spørgsmål fra #3. Og så vælger du i stedet bare selv at smide et svar og lukke den...Uhmmm