Avatar billede kimwright Nybegynder
11. september 2012 - 08:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekstra netkort til bærbar

Hej Eksperter.

Jeg står og skal have lavet en bærbar til server der hjemme.
Så jeg skal bruge et ekstra netværkskort til den, hvad skal jeg købe? det behøver ikke at skulle være voldtsomt hurtigt.
Avatar billede j-j Nybegynder
11. september 2012 - 08:50 #1
Avatar billede kimwright Nybegynder
11. september 2012 - 10:15 #2
hvis man bruger den til usb RJ45 - så får man vel ikke et ekstra netværkskort, men bare en ekstra ind/udgang.

Det skal vel være det pcmcia kort for at jeg får 2 seperate kort?
Avatar billede j-j Nybegynder
11. september 2012 - 10:29 #3
Der vil jeg så ikke smide hovedet på brokken. Jeg vil dog ikke mene du kan have 2 indgange til samme netkort, så en USB->RJ45 må vel give et separat netkort?

Måske nogen kender detaljerne på sådan et stik.
Avatar billede thov Forsker
11. september 2012 - 13:01 #4
Den bærbare skal være tussegammel for at have en PCMCIA (Cardbus) tilslutning.
Afløseren, Express-card, har været enerådende længe.
Avatar billede thov Forsker
11. september 2012 - 13:07 #5
Avatar billede kimwright Nybegynder
11. september 2012 - 14:05 #6
Thov - Vil denne enhed vise sig som fx "lan-forbindelse 2" eller vil den bare fungere som ekstra port til nuværende kort?
Avatar billede thov Forsker
11. september 2012 - 15:28 #7
Den vil helt sikkert dukke op som en ny LAN forbindelse :-)
Avatar billede kimwright Nybegynder
12. september 2012 - 09:14 #8
Okay Super, smid lige et svar - så må i dele point
Avatar billede thov Forsker
12. september 2012 - 12:07 #9
Jeg står over mht. point :-)

Du må lige sikre dig, at det kort du køber, passer til computeren.
PCMCIA og expresscard er nemlig ikke det samme, se her http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard og mål det hul du har i siden på computeren.