15. september 2012 - 00:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 pc'ere - 2 skærme med KVM switch

Jeg har et lidt underligt problem, idet jeg har to PC'ere som jeg gerne vil have kører på to skærme, og jeg kan skifte mellem PC'erne med en KVM switch. Altså så skrivebordet bliver strukket ud over begge skærme, ik bare så jeg kan se det dobbelt.
Hvad vil det kræve?

Det er egentlig som at linke to pc'ere sammen via KVM switch, men da der kun er en video udgang på sådan en switch, kan jeg kun sætte en skærm til. Jeg har prøvet med en splitter, men det resulterede bare i at jeg fik vist det samme på begge skærme.

Begge computere har en VGA og en DVI-I udgang.

Her er hvad jeg mener:

http://s974.photobucket.com/albums/ae223/Frank_Urbaniak/Random/?action=view¤t=Untitled-1.jpg

på forhånd tak
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
15. september 2012 - 02:15 #1
Slut skærmene direkte til de to computere og slut så tastatur og mus til KVM-switchen.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
15. september 2012 - 02:18 #2
Ups, glem det jeg sagde.
Jeg misforstod spørgsmålet kan jeg se. :)

Det du ønsker kan vist kun lade sig gøre med en Matrox Dual Head enhed mellem KVM switchen og skærmene.
Matrox Dual Head enheden tillader at computerne kører i en opløsning, der er dobbelt så bred af en skærm og når det kommer til Dual Head enheden, så splittes dette signal ud på to skærme.
Det virker bedst, hvis de to skærme kører samme opløsning.
15. september 2012 - 10:53 #3
Perfekt. Det var også det jeg var kommet frem til da jeg søgte om det, til langt ud på natten. Så mange tak for svaret