Avatar billede MrM9988 Nybegynder
20. september 2012 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med konfirguration af Windows update, eller er det?

Hej, jeg har her på det sidste haft et problem med min Stationær Pc. (HP) Når den går igang med updaten, kommer der lige pludselig en blå baggrund op hvor der står noget med at computeren lukkes pga, noget kan skade computeren?.. Og den blå skærm er der nok kun i 3 sekunder, før den lukkes automatisk?. Så kan kun hurtigt skimme det der står.

Håber nogle af jer, ved hvad problemet er S:
Avatar billede irve Praktikant
20. september 2012 - 21:57 #1
Hvis det kun sker når du installere Windows Update filer, er det en ny driver der 'ødelægger' det for dig.
Sker det hver gang du starter maskinen er det en allerede installeret driver der laver knuder.

Prøv evt. at starte i fejl-sikker tilstand - som regel kræver det tryk på F8 under opstart, og derefter slet alle de driver du ikke kender - ved hjælp af device manager.

Er der noget her du ikke ved hvad betyder, skal du IKKE gøre det, men sende den til reparation istedet.

Good luck.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. september 2012 - 21:57 #2
Hvad styresystem har du ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2012 - 22:15 #3
Arh, mon ikke lidt mindre dramatik kan klare det? Prøv lige, inden du kører Windows Update igen, følgende:
1. Læg din Windows-skive i DVD-drevet.
2. Tryk [Start] => [Kør] => Skriv 'cmd' og tryk [Enter]
3. I kommandoprompten skriver du nu 'sfc scannow' og [Enter]
Den vil nu chekke alle systemfilerne - er der rod i noget, lægger den pænt sagerne på plads og slut så af med en genstart og prøv at opdatere igen.

De bedste hilsner
Avatar billede irve Praktikant
20. september 2012 - 22:33 #4
jeg er enig i CRKrogh  - hans råd er klart en bedre start :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 09:02 #5
Avatar billede MrM9988 Nybegynder
21. september 2012 - 12:39 #6
Mange tusind tak for den hurtige hjælp, jeg vil lige i løbet af de følgende dage prøve jeres løsninger. Mit styresystem er windows 7. Jeg tror i har ret i det med driverne, da jeg prøver nogle nye drivers fra Drivernavigator.dk. Så.. Men jeg prøver det lige.

:) tusind tak!
Avatar billede MrM9988 Nybegynder
23. september 2012 - 18:15 #7
Irve, hvordan kan jeg give dig de 60 point :)?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 18:25 #8
du accepterer svaret i #2
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2012 - 18:46 #9