27. september 2012 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Site to Site vpn router valg

Hej,

Jeg vil gerne have foreslag til valg af vpn routere mellem 2 kontorer, der er hver især er opkoblet til 100Mbit internet.

Mvh
Jesper
Avatar billede stalle Nybegynder
27. september 2012 - 11:35 #1
Vi overtog fornylig en anden, mindre virksomhed.
I den forbindelse skulle de også kobles op mod vores netværk.

Valget faldt for os ret hurtigt på en Cisco ASA 5505 - Mest af alt fordi vi i forvejen havde en ASA 5510 på hovedkontoret.

Det ville umiddelbart være det jeg ville gå efter, hvis det var mig.

Ellers laver ZyXell også deres Zywall serier.

Vi har i den forbindelse et par Zywall 35'ere kørende også, som vi dog benytter til kunde VPN forbindelser. Mest i forbindelse med anlæg hos di forskellige kunder, så vi har direkte adgang til deres produktions anlæg og vores service netværk.
27. september 2012 - 11:45 #2
Hej Stalle,

Tak for svar.
Hvordan er den at konfigurere?
Jeg har for en del år siden sat nogle Cisco routere op der kørte cisco ios, det huske jeg som ret besværligt.

Mvh
Jesper
Avatar billede stalle Nybegynder
27. september 2012 - 12:26 #3
De har et ganske fornuftigt wizardsystem til dem i dag.
Jeg gjorde faktisk ikke stort andet end og rende dem igennem, og så virkede det.

Men du har ret, der er et virvar af ting man kan stille på. Man skal holde tungen lige i munden hvis man vælger at kaste sig over det :)

Så jo, jeg kan godt forstå der findes lange og ret dyre kurser og certificeringer i Cisco udstyr :)
27. september 2012 - 12:38 #4
ja, jeg var også på et start kursus, men husker stort set intet. :)
Jeg tror jeg tager en snak med Cisco, så jeg får den rette model.

Tak for svarret..
Avatar billede stalle Nybegynder
27. september 2012 - 18:24 #5
Det var så lidt.

Men som sagt, ville jeg ikke være så urolig for Cisco modellen, da de har fået lavet ganske fornuftige wizards til at sætte de forskellige ting op - hvis ikke man er Cisco nørd :)