Avatar billede Vinteferie Nybegynder
02. oktober 2012 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar brændt sammen, tid til en ny (3999-4800)

Hej eksperter,

Min laptop brændte sammen sidste uge og jeg er derfor på udkig efter en ny. Jeg har ikke voldsomt mange penge for tiden så skal ikke have en alt for dyr en.

Jeg ved ikke særlig meget om priser m.v. på computere, derfor spørger jeg jer om hjælp, sådan så jeg ikke får købt noget, som ikke er pengene værd.

Bærbaren skal bruges til studiebrug, webdesign og herunder PhotoShop, samt en smule cs:s.
Den skal ikke trække nogen tunge grafiske spil.

Søger en computer som er holdbar og kører stabilt samt, at den kan holde en del år.

Jeg har fået fortalt, at man skal gå efter cpu, harddisk og grafikkort, da RAM i dag er så billigt. Er dette korrekt?

CPU'en skal minimum være i5 eller anden teknologi der er lige så kraftig, harddisk kapaciteten minimum 320GB, men har ikke brug for mere end 500Gb så det er ikke noget jeg direkte vil stile efter.

RAM minimum plads til 8GB, hvor meget der er i fra start er ligegyldigt.

Jeg har kigget på denne Dell Vostro:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/dell-vostro-3550-id-6962751.aspx
men den er lige en anelse for dyr.

Nogen der vil byde ind med en bærbar eller et råd? :)
Avatar billede tiger_dk Mester
02. oktober 2012 - 09:12 #1
Avatar billede tiger_dk Mester
02. oktober 2012 - 09:24 #2
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
02. oktober 2012 - 09:59 #3
Tak for svar.
Producent er uden betydning. :)
Jeg kigger på dem.
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
02. oktober 2012 - 10:03 #4
Kun 1 års service på den billigste og tænker lidt på om grafikkortet er for svagt.

Den næste koster 4490 og har kun i3 processor :).
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
02. oktober 2012 - 18:03 #5
computer er købt tråden lukkes.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. oktober 2012 - 20:44 #6
hvad pc blev det så ?