Avatar billede lb-brauner Juniormester
06. oktober 2012 - 00:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstart stopper med flg. skærmbillede?

Min acer 8930 G stopper ved opstart og giver flg. skærmbillede:
Drive0: primary 01 win Vista/2008 NTFS ACER
        primary 01 Linux          NTFS ACER

Insert startup disk i floppy drive and press F2 to run startup.

Mit problem er at min acer ikke har nogen flopy drive og jeg har heller ikke nogen diskette. Jeg kan vælge mellem Win Vista/2008 & Linux. Vælger jeg det første starter maskinen op på normal vis, men vælger jeg Linux får jeg skærmbillede med en række prikker. Hvad mon der skal til for at maskinen går direkte til almindelig opstart uden jeg skal vælge win vista. Der må mangle noget? Hvordan retter jeg fejlen? Håber min beskrivelse er fyldesgørende til et svar og i den rigtige kategori.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 08:28 #2
Som jeg forstår bruger du ikke Linux på den?
Prøv når du får den startet op at gå i msconfig-boot.ini.
Her skulle du kunne trykke på kontroller startstier.
Kommer der både Linux og Vista op her?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2012 - 18:53 #3
msconfig-boot.ini. dur ikke
Avatar billede Little Helper Seniormester
07. oktober 2012 - 16:35 #4
Nemt at ændre.

Klik på denne computer (ikke genvej)

vælg Egenskaber og faneblad avanceret.

vælg start og gendannelse

Her vælger du den opstart du ønsker og genstarter. du kan også
klikke edit og slette det i opstarten som du ikke ønsker der skal stå men gør kun dette hvis du føler dig tryg.

Håber du får det til at virke.
Avatar billede lb-brauner Juniormester
15. november 2012 - 10:19 #5
Tak for kkommentarer!! Lukker
Avatar billede lb-brauner Juniormester
15. november 2012 - 10:20 #6
Slut slut