Avatar billede Madspoulsen Novice
08. oktober 2012 - 06:12 Der er 2 kommentarer

Wifi til 20 mennesker

Hej,

Jeg er ikke teknisk stærk, så jeg har brug for hjælp.

Jeg har et stort rum, hvor der bliver lagt internet ind. I en uge er vi 20 mennesker som skal arbejde i dette rum på hver vores computere.

Internetforbindelsen er kun 10mb (det er i Spanien, på landet), så jeg har brug for at vide, hvordan jeg får mest ud af dette?

Hvordan får jeg bedst muligt koblet 20 computere på nettet?

Er der en trådlås router I kan anbefale? Eller er kabel bedre?

På forhånd tak - Bær over med min manglende tekniske forståelse :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 07:31 #1
du kan som koble dem op via switch - sværere behøver du ikke gøre det
det er bare et nogle stykker af dem og nogle rj45 netstik

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=switch&sp=all&gclid=CJHCnpTY8LICFY65zAodtXAAeQ

m.v.h
Avatar billede tji Nybegynder
08. oktober 2012 - 15:07 #2
20 mennesker er som håndregel MAX antal af trådløse enheder på en trådløs router/et accesspunkt. Så det kan lade sig gøre, men for at kunne udnytte din 10Mbit, så jeg vil også anbefale dig at tage en 24 ports switch også koble alle pc'erne op med kabler.