Avatar billede Uzuly Nybegynder
09. oktober 2012 - 09:57 Der er 2 kommentarer

Dynamiske knapper

If Session("Test") Is Nothing Or Session("Test") = 0 Then
            Dim objTB As New TextBox
            With objTB
                .Text = "Her er noget indsat tekst"
                .ID = "TestKnap"
            End With
            pnlSpm.Controls.Add(objTB) : Session("Test") = 1
Else
            Dim objTB As TextBox = Me.FindControl("TestKnap")
            lblInfoTest.Text = objTB.Text : Session("Test") = 0
End If

Burde dette ikke virke?
Avatar billede saudoo Nybegynder
09. oktober 2012 - 12:15 #1
Du skal i hvert fald huske at søge efter knappen i det panel du har tilføjet den til.

Men derudover er jeg lidt usikker på hvad du egentligt vil. Du laver i hvert fald en knap, som du programmelt tilføjer. Og dens indhold kan du jo så have til at være dynamisk.
Avatar billede Uzuly Nybegynder
09. oktober 2012 - 12:53 #2
Ja det var nok lidt forvirrende, ikke mindst fordi min knap faktisk er en tekstbox.

Jeg sætter en del kontroller op (teksboxe, checkboxlists og radiobuttonlist), som skal danne et skema til afkrydsning / udfyldelse. Den skal jeg senere kunne hente værdier fra, men jeg kan ikke finde dem med FindControl.

Jeg troede egentlig at me.Findcontrol ville finde alle kontroller, altså også de som er indlejret i andre kontroller (paneler, tabeller etc.)

Jeg har nu prøvet føldende, uden held:
(Sessionsvariablen er bare for at styre begge handlinger fra samme knap)

If Session("Test") Is Nothing Or Session("Test") = 0 Then
            Dim objTB As New TextBox
            With objTB
                .Text = "Her er noget indsat tekst"
                .ID = "TestBox"
            End With
            pnlSpm.Controls.Add(objTB) : Session("Test") = 1
        Else
            Dim objTB As TextBox = Me.pnlSpm.FindControl("TestBox")
            lblInfoTest.Text = objTB.Text : Session("Test") = 0
        End If