Avatar billede superdry Nybegynder
10. oktober 2012 - 22:49 Der er 8 kommentarer

Router, antal forbindelser ?

Hvordan kan jeg se på en router hvor mange forbindelser den kan køre på samme tid ? Altså hvor mange kan vi være på internettet på samme tid ? :)
Jeg skal bruge noget der kan trække 15-20 forbindelser :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2012 - 22:53 #1
Hej igen.

Du kigger på, hvor meget den kan køre igennem ("throughout") og deler det med 15, så ved du hvor meget du kan garantere hver session, så fremt din internetforbindelse kan leve op til det. I virkeligheden vil du ALDRIG løbe ind i en sådan begræsning. Der, hvor der kan opstå en flaskehals, er routing af pakker i overstørrelse, altså VPN og andet indpakket trafik.

De bedste hilsner
Avatar billede superdry Nybegynder
10. oktober 2012 - 22:55 #2
CRKrogh - Skide godt ! Så er vi enige om at denne er helt fin til mit behov ?

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757756#extra
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2012 - 22:57 #3
Den ser faktisk rigtig fin ud, incl. 5GHz. Så ja, den ville jeg bestemt mene kunne bruges.
Avatar billede superdry Nybegynder
10. oktober 2012 - 23:00 #4
Takker :) Du lyder som om at du har styr på det :)
Jeg skal have alle firmaets pcer til at snakke sammen altså sådan at vi kan dele filer og sende dokumenter osv indbyrdes :)

hvordan vil du mene at denne NAS klare opgaven ? :)

http://www.redcoon.dk/B405697-Synology-Disk-Station-DS213_Op-til-2-båse?refId=pricerunner_dk#databox
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2012 - 23:03 #5
Synology går du aldrig helt galt i byen men, men husk: Du får aldrig racerbil-hastigheder fra de små NAS, da de baseres på Linux (licens-bavl omkring NTFS), så der sker en omsætning. Men holder man sig det for øje, vil det være helt fint med to diske i RAID1 så de spejles.
Avatar billede superdry Nybegynder
10. oktober 2012 - 23:14 #6
Wow :) Det lyder vildt, jeg må sige at jeg kun forstår 10% af det, men jeg tror den dækker vores behov, det er jo forholdsvis små filer vi sidder og sender til hinanden, så datastrømmen er ikke overvældene :) Jeg har valgt at sætte 2 500Gbs SSD`er i NASen :) Har du noget at indvende i det forhold ? :)
Avatar billede Nereos Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:16 #7
#6
Du siger selv det mest er små filer, så ser jeg ingen grund til at købe SSD diske til en billig NAS.
De holder heller ikke lige så lang tid som et par gode server diske.
Til firma brug vil Jeg nok også købe en med plads til 4 diske. Det vil være rigtig irriterende at løbe tør for plads.
Du kan altid starte ud med 2 diske og så siden udvide til 4.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2012 - 13:26 #8
Hej igen.

  Til det brug ville jeg bestemt ikke bruge SSD - de små NAS har ikke den store gevinst ud af den ekstra hastighed, da de, som jeg krev ovenfor, skal lave Windows-filsystem om til Linux-filsystem, hver gang du henter/gemmer data. Hvis behovet er som du beskriver det her, vil den valgte fint kunne dække det. Løber du på et tidspunkt tør for plads, kan du jo pt. få diske op til 2TB.

/Carsten