Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
13. oktober 2012 - 15:10 Der er 7 kommentarer

2 opkoblinger i samme hus

Her i husstanden er vi lige skiftet til telenor pga noget medarbejder bredbånd fra en anden person på husstanden.

Problemet viste sig ganske hurtigt.
Da telenor ikke understøtter VDSL, oplever vi at vores hastighed er faldet drastisk (forrige udbyder var tdc med en 20/2mbit).

Den forbindelse vi har fået fra telenor, kan lige knap trække 6/0,5mbit.

Og med denne hastighed kan jeg ikke længere trække min server. (IIS, SMTP, FTP, TS3 og Ventrilo). Og samtidigt kunne bruge de 4,5 computere på husstanden samtidigt.

Så nu er mit spørgsmål kan man have 2 internet opkoblinger i samme hus? Og i så fald, hvad gør man ?

PS: Jeg kunne ringe til kundeservice ved en udbyder, men det er weekend, så tænker der måske sidder nogle kloge mennesker herinde :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2012 - 15:50 #1
selvom I får telenor gratis, så behøver I jo ikke have det. Skift tilbage til tdc.
Avatar billede jk45 Forsker
13. oktober 2012 - 16:17 #2
Hej

Det kommer an på hvor meget kobber der er til huset.
Det skal kører på hvert sit kabel par og kan ikke laves som gør det selv. Men ring til Tdc og tjek med dem de kan hurtigt se om det kan lade sig gøre eller ej.

mvh

Jan
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
13. oktober 2012 - 18:58 #3
I dette tilfælde der skal vi have den linie fra telenor... Kan ikke gå i detaljer, håber jeg du forstår :)
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
13. oktober 2012 - 19:00 #4
Vi har før(6-7år siden), haft 2 telefon numre, så jeg går stærkt ud fra at vi har 2 kobberpar lagt ind i huset..
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2012 - 19:35 #5
hvis der er mulighed for 2 kobberpar, og telenor har det ene, så kan tdc kun få et, og ikke levere 20/2. Men der kan kun være et selskab på en linje.

2 telefonnumre kan være på isdn - det kræver ikke så meget (har haft det tidligere)
Avatar billede jk45 Forsker
13. oktober 2012 - 21:43 #6
Hej

Tdc kan uden problemer leverer 20/2 på et par.
Det vil så være Telenor på par 1 og din vdsl fra tdc på par 2.
Som sagt kræver det bare en tekniker installation.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. oktober 2012 - 12:02 #7
Ellers så undersøg om ikke du kan få kabel tv eller fibernet. Det kan være et alternativ. Jeg kører f.eks. med både Yousee og Telia.  /Anders - http://www.bredbaand-internet.dk