Avatar billede dyrbye Praktikant
15. oktober 2012 - 15:51 Der er 12 kommentarer

Facit: brøk med to streger under.

Hvordan sætter man to streger under en brøk som facit
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. oktober 2012 - 16:14 #1
Prøv med en blyant -:)
Spøg til side-
Hvilket program taler vi om?
/ptj_11
Avatar billede dyrbye Praktikant
15. oktober 2012 - 16:26 #2
Helt i orden:-)

Havde glemt at skrive Word
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2012 - 17:10 #3
Hmm, hvilken version af Word?
Hvordan har du lavet brøken?
Avatar billede dyrbye Praktikant
15. oktober 2012 - 17:26 #4
Office til hjemmet og studiet 2010.

Går ind på *indsæt*, trykker på *ligning* øverst i højre hjørne. Så kommer der nogle forslag og så trykker jeg på *indsæt ny ligning* nederst. Så vælger jeg *brøk*, der kommer nogle forskellige forslag og så vælger jeg den første.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2012 - 17:51 #5
Her er en løsning med at "tegne" 2 streger, jeg har desværre ikke en bedre løsning.

http://en.allexperts.com/q/Microsoft-Word-1058/2009/5/Underline-formating.htm
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. oktober 2012 - 22:14 #6
Du  kan også vælge at markere resultatet, højreklik i det markerede område, vælg "skrifttype.." og vælg understreg. Klik på valgpilen, og vælg dobbelte linjer.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2012 - 22:23 #7
ptj_11 >> Har du prøvet din metode?
Her virker det ikke, hvis man gør det på den måde, er dobbeltstregen igennem nævneren i brøken.

Det er beskrevet flere steder på nettet, og jeg har endnu ikke kunnet finde en fornuftig løsning.

Men hvis det funker hos dig, må det jo kunne lade sig gøre....
Avatar billede store-morten Ekspert
15. oktober 2012 - 23:48 #8
Prøv at markerer din brøk --> Strukture --> Accent --> rul ned til --> Streger over og under --> vælg "Streg under" --> gentag
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2012 - 00:00 #9
store-morten >> Bingo, den virker også hos mig.  :-)

Her hedder det bare: Design --> Accent --> rul ned til --> Streger over og under --> vælg "Streg under" --> gentag
Avatar billede store-morten Ekspert
16. oktober 2012 - 00:08 #10
Ja, også "Design" hos mig, ville ikke tilføje det efterfølgende, da "Accent" ligger sammen med "Brøk" :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
16. oktober 2012 - 00:13 #11
Og når brøken markeres, skal 'nævneren' være markeret.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. oktober 2012 - 00:15 #12
Glem #11