Avatar billede arvinaliari Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Formateret lort! (SLET)

Hej Eksperter!
Som i nok ved findes der ikke en computer uden alt muligt fomateret lort installeret. Nu har jeg haft min pc i godt 1 år! Så det blev tid til den årlige fomarering! Nu er mit spørgsmål! Sidste gang fjernede jeg de programmer som jeg mente jeg ikke havde brug for! Men dengang mistede jeg ogsp min mulighed for at bruge mine Fn taster!

Derfor vil jeg bede jer om at kigge på hvad jeg må fjerne så jeg kan blive ved med at bruge mine Fn taster mm.

Billede 1 http://i.imgur.com/vTFqd.jpg
Billede 2 http://i.imgur.com/CiD3k.png

Tak
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:26 #1
Du bliver ved med at kalde det formateret? Ved du hvad det betyder?
Hvorfor installerer du ting du ikke har brug for hvis du lige har formateret?

Prøv evt: http://pcdecrapifier.com/
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:44 #2
Nu ved jeg ikke om du læste efter!

MEN tror du virkelig jeg selv vil hente programmer for så at spørge efter hjælp her.......!

Den dag du køber en ny pc, finder du ud hvad jeg mener!
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:52 #3
Jeg har tit købt en ny PC og startet den op, sidder med en ny HP jeg er ved at klargøre lige nu.

Hvis man formaterer en computer slettet man ALT på PC'en. ALT!
Der efter installerer man eksempelvis Windows 7 fra ny og installerer alle drivere.

På det billede du linker til er der software alt muligt software fra ASUS, Jeg regner med det er fordi du har kørt en indbygget genskabelses funktion?

Umildbart vil jeg sige det er "ControlDeck" fra ASUS der håndterer dine Fn taster og touchpad osv.

Men prøv at hente http://pcdecrapifier.com/ som jeg sagde før. Det er bygget netop til at fjerne crapware der følger med en ny PC.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2012 - 20:08 #4
oro007 - du leder efter ordet 'preinstalleret'
og der er alt det crap, som følger 'gratis' med maskinen.

Du skal selv lære at læse indenad - og følge Nereos svar.

1) det kommer ind på din pc når du gendanner til start
2) du kan fjerne det simpelt (hvis du gider følge råd)
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
17. oktober 2012 - 20:13 #5
Har gjort hvad der blev sagt! Men det virkede ikke kun 2 programmer blev fjernet
Avatar billede Nereos Nybegynder
17. oktober 2012 - 20:22 #6
:-S

Sæt flere flueben i ting der skal fjernes?

Men hvorfor vil du fjerne alt muligt? Hvis det er fordi det gør den langsom i startop så slå den fra så de ikke starter automatisk op. > Kør : msconfig > vælg fanebladet "Start" > fjern nogle flueben ved ting du ikke skal bruge.
Hvis du fjerner for meget kan du altid gå ind og sætte fluebenet tilbage igen.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
17. oktober 2012 - 21:42 #7
Ja nu fik jeg fjernet for meget....! Programmet som styre mine Fn taster var ikke ControlDeck! Da det stadig var på computeren! Så nu har jeg efter 3 system gendannelser, kommet tilbage til udgangspunkt!

#6 Nej det er ikke fordi det gør den langsommere! De fylder bare så meget!

Så til læsere af dette! Er der nogen som gider skrive hvilke programmer som 100% kan fjernes uden problemer? Gider ikke system gendannelser igen :)

Og tak til Nereos + claes57 for hurtigt svar
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2012 - 10:40 #8
du kan fjerne
bookworm
asus webstorage
asus smartlogon
asus live update
asus fancystart
asus data security manager
asus copyprotect
adobe reader
adobe air
acrobat.com
alt med windows 'live'
k_series_screensaver
fast boot

du mangler så en pdf-læser - på http://www.tracker-software.com/product/downloads/ henter du PDF-XChange Viewer
en lille og hurtig pdf-læser
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
19. oktober 2012 - 13:42 #9
Claes57 TAK! Men du samler ikke på Point vel?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2012 - 14:15 #10
nej - bare luk selv
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
19. oktober 2012 - 15:21 #11
Sure