Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
21. oktober 2012 - 00:27 Der er 2 kommentarer

lan via internet - fast vpn tunnel - hvilken router ?

Hej

jeg skal ud og investere i en ny router og vil i den forbindelse gerne ha lavet det sådan at når jeg er i sommerhuset og bruger det internet jeg har der så skal det være det samme lan jeg har i mit hus så at jeg kan tilgå de ting der sidder på mit netværk - varme styring - printer - disk drev - osv.

og det skal laves sådan at det er routerne der styre det og "tricker*" alle mine gadgets til at tro at de sidder på samme netværk, da en del af dem kun kan styres via lan.

Det skal virke sådan at hvis jeg pakker en ny bærebar ud og sætter på det trådløse skal den finde et stort lan hvor begge huse er på, uden at jeg skal gøre andet end at slutte den til netværket, skal der installeres noget ekstra, så er det ikke den rigtige løsning.

så det jeg leder efter er en router der kan det ( evt 2 ) og helst så det er til at købe for penge :)

og så må det meget gerne være så simpelt at selv jeg kan sætte det op :)

på forhånd tak
mvh
Peter
Avatar billede Nereos Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:58 #1
Det oplagte er en router med PPTP client funktioner, til sommerhuset.

I "hjemme"huset skal du så have en PPTP server, mange routere kan det, men hvis du har en server kørende kan den også gøre det.

Alle routere hvor DD-WRT kan kører på, kan kører PPTP.
Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
24. oktober 2012 - 02:05 #2
skal jeg da helt sikkert ha leget med :)

nogen speciel router du vil anbefale ?
helst noget under 1000,-

uanset så skriv lige et svar få nu har jeg fundet min løsning :)

tak

mvh
Peter