Avatar billede javisila Nybegynder
22. oktober 2012 - 10:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tidsbegrænset registrering

Hej

Jeg har en database hvor jeg har behov for at markere bestemte poster med et flueben. Fluebenet skal dog kun være der i 1 måned efter man har markeret det, derefter skal det forsvinde. Kan det lade sig gøre at denne procces gøres automatisk.
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2012 - 11:15 #1
Du skal have et felt der fortæller, hvornår checkmærket er markeret. Du kna lave det sådan i en formular, at hver gang du markerer checkmærket som True, så indsættes der automatisk mdags dato i et datofelt. F.eks.:

If me.checkmærke = true Then
Me.datofelt = date()

Så kan du køre en odateringaforespørgsel, der sætter checkmærket til False, såfremt datofeltet er > Date -30.
Avatar billede javisila Nybegynder
23. oktober 2012 - 10:29 #2
Hej

Det lyder rimmeligt, men jeg er rimelig novis i Access, så hvordan får jeg den fortalt at det er når jeg sætter et flueben i felt 1 så skal den gøre som du skriver, og opdateringsforespørgsel, kan du komme lidt nærmere ind på det
Avatar billede mugs Novice
23. oktober 2012 - 10:41 #3
indsæt koden i felt1 i den hændelsesprocedure der hedder Click (Vedklik).

Du laver en forespørgsel der opdaterer din tabel med et kriterie under datofeltet dr fortæller, at datofeltet skal være større end dags dato - 30.

Derefter åbner du forespørgslen således:

If me.felt1 = true Then
Me.datofelt = date()
End If
docmd.openquery "DIN FORESPØRGSEL"
Avatar billede javisila Nybegynder
23. oktober 2012 - 10:43 #4
øh mente novice
Avatar billede javisila Nybegynder
23. oktober 2012 - 11:00 #5
Puha, det er svært det her.

Når jeg har sat formlen ind der hvopr du skriver (ved klik) skriver den følgende.

Microsoft Office Access kan ikke finde objektet 'if'me'
hvis 'if me' er en ny makro eller kakrogruppe, skal du kontrollere at du har gemt den og at du har skrevet dens navn korrekt

det med forespørgslen er jeg ikke sikker på jeg forstår.

Måske jeg har bevæget mig ud i noget der er alt for uoverskueligt
Avatar billede mugs Novice
23. oktober 2012 - 11:53 #6
Prøv med:

If felt1 = True Then o.s.v.

Kan du prøve at sende din db til:

mugs snabelting bb.syd.dk

gerne som en .zip fil. Så ser jeg på det senere idag.
Avatar billede mugs Novice
23. oktober 2012 - 15:35 #7
database modtaget, rettet og retueneret.
Avatar billede javisila Nybegynder
29. oktober 2012 - 09:09 #8
Tusin tak for din hjælp. Jeg har nu fået det til at fungere så send mig et svar så jeg kan give dig points
Avatar billede mugs Novice
29. oktober 2012 - 10:55 #9
Svar