Avatar billede kelderkold Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

limit

Jeg er helt ny i databaser og har lavet et udtræk der giver mig resultater sorteret først efter navn, og underliggende sorteret efter dato.

Næste opgave er så at begrænse hvert navn til de seneste 10 resultater.
desuden skal jeg have point for disse 10 seneste resultater talt sammen for senere beregning.

hvordan sætter jeg limit på navn uden at begrænse det hele?

nuværende kode:
....FROM race_result ORDER BY race_driver_name, race_result_id DESC LIMIT 10");
Avatar billede soduno Novice
22. oktober 2012 - 14:26 #1
er pointsne gemt i en anden tabel eller samme tabel i anden række?
Avatar billede kelderkold Nybegynder
22. oktober 2012 - 14:35 #2
jeg har alle data i en tabel:
race_result_id
race_no
race_result_date
race_result_pos
race_driver_name
race_result_kvalification
race_result_laps
race_result_besttime
race_result_point_race
race_result_point_kval
race_result_point_lap
Avatar billede kelderkold Nybegynder
22. oktober 2012 - 16:38 #3
Jeg er nået hertil:

$data = tep_db_query("SELECT race_driver_name, DATE_FORMAT(race_result_date, '%d-%m%-%Y') AS race_result_date, race_result_pos, race_result_id, race_result_point_race, race_result_point_kval, race_result_point_lap, SUM(race_result_point_race+race_result_point_kval+race_result_point_lap) AS Totalpoint FROM race_result GROUP BY race_driver_name ORDER BY Totalpoint DESC");

Men det giver total summen for alle race og ikke kun for de sidste 10
Desuden vil jeg gerne have point talt sammen ud for hvert raceresultat, og først talt sammen under hver kører.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
05. januar 2013 - 14:07 #4
lukket