Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 13:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dibs

Hej

Er der en der kan hjælpe med dibs.
Jeg jeg har forstået det, så fylder man data i felterne til nedenstående form (Eksempel fra dibs) og bliver herefter redirected til deres betalings vindue.
Er det korrekt forstået? Hvad kræves der ellers?

<form method="post" action="https://sat1.dibspayment.com/dibspaymentwindow/entrypoint">
<input value="12345678" name="merchant" type="text" />
<input value="208" name="currency" type="text"/>
<input value="<%=OrderId%>" name="orderId" type="text"/>
<input value="<%=Amount%>" name="amount" type="text"/>
<input value="en_GB" name="language" type="hidden" />
<input value="https://yourdomain.com/acceptReturnUrl" name="acceptReturnUrl" type="hidden" />
<input value="https://yourdomain.com/cancelReturnUrl" name="cancelReturnUrl" type="hidden" />
<input value="https://yourdomain.com/callbackUrl" name="callbackUrl" type="hidden" />
<input value="94395ba2865c69094afd9eae6d23ff5535752737d020e1ec86735bbfdcb59298" name="MAC" type="hidden" />
<input type="submit" name="mysubmit" value="Dibs" />
</form>
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 13:51 #1
Hvad mener du med? "Hvad kræves der ellers" ?

Oversteånde ser meget rigtig ud ...

Du skal selvf have en aftale på plads med dem før du kan teste og køre i deres live miljø ...
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 13:52 #2
Ja, udover det ... så laver de en callback til dig med information om ordren ... med information ... der kalder de: callbackUrl som du sender med.

Udover det så alt efter om den bliver accepted eller afvist henviser til brugeren tilbage til henholdsvis acceptReturnUrl og cancelReturnUrl.
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 15:03 #3
Jeg tester på min virksomheds test konto, som virker på andet projekt.
Når jeg trykker på "Submit" knappen, ser det bare ud som om siden laver postback. Nogen ide om hvad jeg gør galt?
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 15:23 #4
Skal denne form kaldes fra en html page? Her virker det i hvert fald.
Kan den ikke kaldes fra aspx?
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 15:31 #5
aspx generere html ... så same same. Dog kan WebForms driller lidt.

På din Master.master eller hvad din masterpage nu hedder er der sikkert en form "action" du skal override så den poster til dibs og ikke din egen form når du klikker på knapper.

Sagt på en anden måde ... nested forms er ikke lovligt.

Hvordan ser din html ud som aspx siden generere?
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 15:40 #6
formen som genereres ser således ud

<form method="post" action="https://xxxxxxxxstart.action?">
  <div>
    <table cellspacing="0" cellpadding="4" id="MainContent_GridViewOrder" style="color:#333333;border-collapse:collapse;">
        <tr style="color:White;background-color:#507CD1;font-weight:bold;">
            <th scope="col">Order nr</th><th scope="col">Beskrivelse</th><th scope="col">Pris</th><th scope="col">Sum</th>
        </tr><tr style="background-color:#EFF3FB;">
            <td>46</td><td>Hotline 1 &#229;r&lt;br/&gt;</td><td></td><td>99</td>
        </tr>
    </table>
</div>
<input type="hidden" name="uniqueoid" value="yes" />
<input value="12344" name="merchant" type="text" />
<input value="208" name="currency" type="text"/>
<input value="46" name="orderId" type="text"/>
<input value="99" name="amount" type="text"/>
<input value="www.ec.dk" name="acceptReturnUrl" type="hidden" />
<input value="www.ec.dk" name="cancelReturnUrl" type="hidden" />
<input value="www.ec.dk"  name="callbackUrl" type="hidden" />
<input type="hidden" name="lang" value="da" />
<input type="hidden" name="paytype" value="DK" /> 'accepteret betalingskort
<input type="text" name="md5key" value="0647f459f45a243aabc5c942df63ea34" /> 'udregnet MD5 kode ovenfra.
<input type="hidden" name="account" value="EC" />
<input type="submit" value="Dibs!" />
</form>
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 15:42 #7
Der er ingen action på min master page??
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 15:52 #8
Well ...

Du siger det virker og på samme tid siger du det ikke virker.

Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud, skal jeg se præcis hvad du gør og ikke hvad du mener er korrekt :-)

Skal se output din aspx generere og output din aspx generere. Så burde det være rimelig nemt at se hvad der går galt.
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 15:53 #9
Bare du selv er klar over det, så har du ikke masked dit domain hvor du kommer fra :-)
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 15:57 #10
tilsyneladende løst ved at sætte form action under page_load.
Nu får jeg fejlen "No accept- or callbackurl!" selvom disse er sat??
Avatar billede joki Juniormester
24. oktober 2012 - 16:00 #11
det er bare et eksempel :-) men så det godt. Kan man redigere i sine egne tråde?
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 16:12 #12
Nope ... its there forever :-)

Det kan ske du skal ind i dibs backend for at tillade disse parameter bliver sendt med fra hjemmesiden eller noget i den retning.
Avatar billede joki Juniormester
25. oktober 2012 - 08:51 #13
Vedr.  "No accept- or callbackurl!"

Så var mine url names forkerte. I det ekempel, som jeg ved virker står de som nedenstående.
I eksempel fra dibs, står der f.eks."acceptReturnUrl"

<input value="www.xxxxx.com" name="accepturl" type="hidden" />
<input value="www.yyyyy.dk" name="cancelurl" type="hidden" />
<input value="www.test.aspx"  name="callbackurl" type="hidden" />

Jeg kommer nu frem til felter, hvor kort nr. osv. skal tastes :-)
Vil du have point?
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2012 - 09:13 #14
svar