Avatar billede janos Nybegynder
26. oktober 2012 - 12:21 Der er 3 kommentarer

Gigabit netværk

Er på vej til at opgradere min internetforbindelse til en 40/40 Mbit/s og i samme forbindelse overvejer jeg at udskifte mine nuværende netværkskabler fra cat5E til cat6 eller cat7.
Computere og server er i forvejen med Gigabit netforbindelser.

Spørgsmålet er om jeg vil kunne opnå en mærkbar forbedring ved at udskifte mine kabler og i givet fald til hvilke - cat6 eller cat7?

På forhånd tak.
Avatar billede chalde Seniormester
26. oktober 2012 - 12:29 #1
Hvis det er til almindeligt husbehov ser jeg ingen grund til at opgradere. Du vil ikke få noget mærkbart ud af det.
Det er mere hvis der er specifikke støjforhold eller andet der gør sig gældende hvor cat5e ikke lever op til et niveau eller hvis du oplever mange transmissionsfejl osv..

Cat5e er rated til gbit.
Avatar billede janos Nybegynder
26. oktober 2012 - 15:14 #2
Hej chalde

Tak hjælpen - smid et svar så tildeler jeg point.

Mvh.
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2012 - 20:31 #3
Bare behold point :)