Avatar billede sand321 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside inficeret, hjælp søges hurtigst muligt!

Hej.

Min mors hjemmeside ilsesand.dk er pludseligt blevet inficeret.
Ved ikke hvordan det er sket, men forestiller mig der har været et problem med validering af input et sted på siden. Den er nu osse blevet blokeret af google.

Avast siger noget med URL mal og et objekt der starter med: vladbxgksv.ez.lv
Der stod osse på et tidspunkt noget med portrelay.com. Det ser ud til URL'erne skifter og at alle undersiderne osse er inficeret.

Jeg er ved at finde ud af om hun har en backup af MySQL databasen og hjemmesiden i det hele taget. Hvis det er tilfældet er det vel bare at slette hele skidtet og tømme databasen og lægge det op igen.

Nogen forslag til en anden fremgangsmåde, hvis hun ikke har backups?

Vh
Avatar billede sand321 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:45 #1
Googles diagnoseside siger at den skadelige software hostes på proportyinsight.info
26. oktober 2012 - 14:46 #2
I skrivende stund kan man godt komme direkte ind på
www.ilsesand.dk

Med via www.google.dk siger Google ->
Advarsel- Hvis du besøger dette website, kan det beskadige din computer!
Avatar billede sand321 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:53 #3
Ja, men reagerer din virusscanner ikke, når du går direkte ind på siden?
26. oktober 2012 - 17:08 #4
Nope !!!

(Microsoft's MSE)
Avatar billede sand321 Nybegynder
10. november 2012 - 23:04 #5
Problem løst med hjælp fra 3. part