Avatar billede kelderkold Nybegynder
26. oktober 2012 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

insert into

jeg har nu fået oploadet de første data i databasen via en php fil.
en enkelt datalinie, men jeg har mange og har lidt svært ved at se hvordan jeg skal gøre for at få flere sæt data ind af gangen.

mysql_query("INSERT INTO rt (rr_rno, rt_pos, rt_dri)

VALUES (768,2,Carsten)

kan jeg blot lave flere value linier eller skal det hele gentages for hvert value?
Avatar billede stalle Nybegynder
26. oktober 2012 - 17:42 #1
Du skal lave en løkke, der render gennem de data du har.
Da du har dem i en fil, kan du blot læse den linie for linie, eller hvordan dine data ligger, og så laver inserts for de enkelte sæt
Avatar billede kelderkold Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:13 #2
tja det kan jeg godt forestille mig, men jeg kan ikke hitte ud af det, o gkan ikke finde noget dokumentation for hvordan det skal stilles op
Avatar billede kelderkold Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:37 #3
stalle smid et svar, jeg dropper det og indlæser de gamle data direkte i mysql istedet for via php
Avatar billede stalle Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:39 #4
Jeg fornemmer, at du regner med, at det er noget der bare kan gøres i 2 linier kode.
Det er det ikke.

Men for at overskueliggøre opgaven så skal du i php gennem et par forskellige steps.

Du skal...
1. Indlæse filen. (fopen, fgets etc.)
2. Behandle filens indhold linie for linie.
3. Behandle hverlinie og udtræk data fra linien, så de matcher din data struktur i databasen.
4. Lav en insert i din database, med det du finder i 3.

Det er sådan overordnet det du skal igennem.
Avatar billede stalle Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:54 #5
Okay
Avatar billede kelderkold Nybegynder
26. oktober 2012 - 20:50 #6
som jeg sagde sprang jeg det over, jeg får i fremtiden alle data overført fra tidtagningsprogrammet direkte til databasen, alle de gamle data ligger pt. på 100'vis a hjemmesider, som jeg samler sammen i excel, derfra var det let nok at oploade i tabellerne.
så jeg får ikke brug for det andet, det ville være væsenligt tungere at lave.