Avatar billede noex Nybegynder
30. oktober 2012 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken netværksfarvelaserprinter med AirPrint understøttelse skal jeg vælge?

Jeg har et lille firma, som jeg selv har drevet indtil nu. Nu er vi blevet 3 på kontoret, og det er derfor nødvendigt at udskifte den gamle printer, som er tilsluttet min computer med et usbkabel. Vi har alle fået en bærbar. Der er et trådløst netværk på kontoret, og jeg kunne godt tænke mig, at vi kunne printe trådløst fra vores bærbare. Samtidig har vi alle iPhone/iPad, og vi vil også gerne kunne printe fra dem via AirPrint. Vi kører Windows Vista og Windows 7 på de bærbare.

Spørgsmålet er, hvilken printer jeg skal købe...? Jeg vil gerne have en farvelaserprinter. Udskriftsbehovet er relativt beskedent. Jeg har fundet denne model:

hp Color LaserJet Pro CP1525nw

http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=4052981

Problemet er, at den er udsolgt alle steder, og jeg har nu ventet snart en måned på, at den kommer på lager. Webshops'ene udskyder hele tiden leveringsdato, og jeg mangler virkelig en printer!

Er der nogen, som kan anbefale mig en anden netværksfarvelaserprinter med AirPrint understøttelse?
Avatar billede mizzah Nybegynder
10. november 2012 - 22:10 #1
Hejsa.

Har du en server? Man kan få en program for 300 kr som giver dig understøttelse af airprint på ALLE printere - kræver bare en server eller en tændt arbejdsstation. På den måde binder du dig ikke til den HP printer der.

Det er i øvrigt en ok printer, den er bare fantastisk dyr at printe på, både i sorthvid og i farve. Men dit behov er selvfølgelig også beskedent.

Mikkel Nielsen
IT Konsulent, NCT Kopi & Print - www.nctas.dk
Avatar billede noex Nybegynder
11. november 2012 - 18:07 #2
Hej Mikkel

Der lyder spændende. Hvad hedder det program?
Avatar billede mizzah Nybegynder
12. november 2012 - 14:41 #3
Hejsa.

Det hedder "fingerprint 2"

Mikkel Nielsen
IT Konsulent, NCT Kopi & Print - www.nctas.dk
Avatar billede noex Nybegynder
13. november 2012 - 17:30 #4
Hej Mikkel,

Ikke helt den forventede udvikling i tråden, men mange tak for dit iderige input! Hermed point til dig ;-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. juli 2014 - 13:02 #6
Du kan faktisk bare dele printeren ved at gå ind i Kontrolpanel -> Hardware og lyd -> Enheder og printere og højreklikke på printeren vælge "Printeregenskaber" og trykke på fanen deling og slå deling til.

Det understøtter ikke AirPrint, men det vil virke helt fint på den måde du beskriver med bærbarer computere.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. juli 2014 - 09:21 #7
#6 Mon ikke trådstarter i løbet af det godt halvandet år der er gået, har fundet en løsning på problemet... ;-)