Avatar billede stoffer Nybegynder
05. november 2012 - 16:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Always on" video konference...

Hej Jeg skal etablere mini-kontor i udlandet.

jeg tænker at have opsat noget ala det her:

http://danielodio.com/project-stargate-always-on-skype-video-connection-for-remote-offices

eneste forskel er at det ikke behøver at være HD (båndbredde er nemlig big issue). Hvordan gøres det bedst?
05. november 2012 - 16:55 #1
Avatar billede stoffer Nybegynder
06. november 2012 - 13:55 #2
Hej, tak for kommentar. Det ser ok interessant ud. Måske ikke helt hvad jeg går efter. Begge skærme vil jeg gerne have fullscreen og gerne som skype (hvor der er et lille billede af ens egen skærm).

Har du erfaring med det program med langsom båndbredde?. Bedre udnyttelse af båndbredde er vigtigere end kvaliteten, da det ene kontor er i Asien.

Mit budget er ca. 3000 kroner pr. enhed. Så vil også gerne have nogen hardware forslag til en given løsning (2x ipads eller lign fx.)
06. november 2012 - 15:52 #3
... har ikke yderliger pt. ...
Avatar billede stoffer Nybegynder
19. april 2013 - 10:29 #4
Hej Jeg endte med at installere http://openmeetings.apache.org/

Det fungerer upåklageligt. Dog skal man være opmærksom på at den bruger flash video og derfor er kvaliteten soso (skype gør det bedre  på kvalitet vs connectivity). Derudover kræver den også noget af serveren (bruger RED5 som server)

Ud over selve video kvaliteten er den god til lav båndbredde scenarier.

Mvh

Christoffer
Avatar billede stoffer Nybegynder
19. april 2013 - 10:33 #5
En lille kommentar.

Der er konference software og derfor ikke andvendeligt til overvågning. Men jeg har været på i flere dage i træk og konference siden timer ikke ud. Og hvis den eller eller anden side mister forbindelse skal de blot logge ind på et rum igen.