Avatar billede lklingenberg Nybegynder
09. november 2012 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Conditional formatting ved sammenligning af to sheets

Hi E,

Vil sammenligne en dobbeltindtastning ved fx indtastning af data

Ark1: 1. indtastning af data
Ark2: 2. indtastning af samme data (i samme celler)

I Ark2 vil jeg så gerne oprette en 'conditional formatting', der farver de celle røde, hvor en given celle i Ark1 er forskellig fra den samme celle i Ark2.

Jeg kan dog ikke lige finde den formel, der giver det rigtige resultat ;-)

/L
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 15:31 #1
Hvilken version af Excel har du?
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
09. november 2012 - 15:35 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 15:36 #3
Denne burde virke i alle versioner:

=INDIREKTE("Ark1!A1")<>A1

Dansk udgave, oversæt selv til Engelsk.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 15:39 #4
I 2010 udgaven buede =A1<>'Ark1'!A1 også virke.....
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
09. november 2012 - 15:52 #5
Ja, det giver en TRUE, hvis de er forskellige, men da der er tale om  et range af celler, der i direkte sammeligning (dvs. Ark1XY <> Ark2XY)skal valideres, så kan jeg ikke blot skrive 'A1' i formlen i 'conditional formatting'.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 16:06 #6
Nu har jeg ikke selv 2010 udgaven, så jeg kan ikke teste.
Men kan du ikke bruge format-penslen ved formlen: =A1<>'Ark1'!A1
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 16:20 #7
Har lige lavet en test.

Hvis jeg markerer området, og herefter vælger betinget formatering med formlen =INDIREKTE("Ark1!A1")<>A1 så virker det her.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2012 - 16:21 #8
Sorry, se bort fra min sidste kommentar, det virker ikke.  :-)
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
07. februar 2013 - 22:18 #9
lukker